دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

سخنگوی سپاه صیانت از امنیت مردم را خط قرمز سپاه دانست و گفت: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران راهی جز پذیرفتن توانمندی ایران اسلامی ندارند.
سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه ۲ میلیون بسته معیشتی برای هر ٣٢ استان کشور تهیه شده است، گفت: از فردا شاهد اجرای عملیات توزیع بسته‌های معیشتی در استان‌های مختلف کشور خواهیم بود.
جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: تا پایان سال جاری و همچنین به مناسبت دهه فجر شاهد پرتاب‌های دیگری خواهیم بود.
حجت الاسلام حسین صنعت پور:

مکتب سلیمانی روگرفتی از فرهنگ فاطمی است

حجت الاسلام والمسلمین حسین صنعت پور امیری در جمع دانشجویان دانشگاه های افسری ارتش گفت: مکتب سلیمانی روگرفتی از فرهنگ فاطمی است که مهمترین ویژگی آن فدا شدن در راه ولایت است.
وزیر اطلاعات از عزم دولت سیزدهم برای بهبود معیشت مردم خبر داد و با گرامیداشت حماسه ۹ دی گفت: مردم در این روز با حضور در خیابان‌ها یکبار دیگر دشمنان را مأیوس کردند و نشان دادند همچنان پای بند به انقلاب و رهبری هستند.
در حالی که سردار سلیمانی می‌توانست خیلی پر زرق و برق زندگی کند، اما خانه‌اش را در کرمان در زمان حیاتش به حسینیه تبدیل و خانه‌اش در روستا را وقف خیریه کرده است. این آدم اصلا دنبال این مسائل نبوده است. این جاست که خدا به آدم نگاه می‌کند و عزت ویژه‌ای به او می‌دهد.
فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: دشمنان ایران اسلامی از سلاح قدرتمند بصیرت و روشن بینی ملت عزیز کشورمان واهمه دارند که همواره عاملی بازدارنده در برابر تهدیدات دشمنان بوده است.
در مراسمی که با حضور امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش، حجت الاسلام والمسلمین حسین صنعت پور رئیس اداره عقیدتی سیاسی و معاونین این نیرو برگزار شد، از کارکنان نمونه معاونت تربیت و آموزش تقدیر به عمل آمد.
چند وبگاه تخصصی امور نظامی روز سه شنبه مدعی احتمال فروش جنگنده‌های «سوخو-۳۵ اس ایی» از سوی روسیه به ایران شدند.
سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: وقتی دشمن متوجه قدرت ایران باشد در مذاکرات حواسش را جمع می‌کند که این‌طور نیست که بخواهند چیزی بگیرند و بروند ولی اگر کشوری در تأمین امنیت مردمش ضعیف باشد
در آیینی با حضور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان، سرهنگ حسن باقری به عنوان فرمانده جدید حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان معرفی و از زحمات سرهنگ عباس ممبینی فرمانده پیشین این حوزه قدردانی به عمل آمد.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در اوج آمادگی هستند گفت : هر چند ما تهدید ها را جدی نمی بینیم اما تهدید را ۱۰۰ درصد فرض می‌کنیم ؛امروز آمادگی ما از هر زمان دیگر بیشتر است.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از اجرای عملیات مشترک موشکی و پهپادی در مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم (ص)۱۷ خبر داد و گفت : حمله همه‌جانبه به هدف و مانورپذیر کردن موشک‌های بالستیک از ویژگی‌های برجسته مرحله نهایی این رزمایش به شمار می‌رود و دهان دشمنانی را که هر روز علیه ایران حرف می‌زنند را می‌دوزد.
در مرحله نهایی رزمایش پیامبر 17 سپاه صورت گرفت؛

شلیک ۱۶ فروند موشک بالستیک به صورت همزمان

در مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم ۱۷ سپاه، ۱۶ فروند موشک بالستیک در کلاس های مختلف به طور همزمان شلیک و اهداف از پیش تعیین شده را منهدم کردند.