دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

دستور فرمانده کل ارتش به نزاجا؛

تسریع در امدادرسانی به مردم کرمان

سرلشکر موسوی به فرمانده نیروی زمینی ارتش دستور داد تا خدمت رسانی به مردم کرمان را تسریع کند.
سخنگوی سپاه از دستور سرلشکر حسین سلامی به فرماندهان نیروی زمینی، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) و سپاه‌های استانی برای افزایش و تداوم خدمات و امدادرسانی به مردم گرفتار در سیل و برف در مناطق مختلف کشور خبر داد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره اهداف حضور نیروی دریایی ارتش ایران در دریاهای دورتر گفت: برقراری ایمنی و امنیت دریانوردی و اعلام این موضوع که جمهوری اسلامی ایران با توانمندی‌های خود به ویژه در حوزه دریا، هیچ گونه محدودیتی برای حضور در هیچ نقطه‌ای را ندارد، مهم ترین اهداف حضور ایران در فواصل بیشتر است.
رئیس سازمان بسیج با بیان اینکه بسیج به‌عنوان خدمتگزار رسانه‌ها آماده است تا از رسانه‌ها پشتیبانی کند، گفت: ما به عنوان تقویت‌کننده تشکیلات مردم‌ پایه انقلاب اسلامی آماده همکاری و کمک به رسانه‌ها هستیم. پرتیراژترین افکارسنجی در بسیج صورت می‌گیرد و می‌توانیم در مورد هر موضوعی 48 ساعته افکارسنجی علمی انجام داده و در این زمینه هم به رسانه‌ها کمک کنیم.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شهید را مرده پنداشتن، اشتباه و باطل است، این‌ها زنده هستند و خانواده‌های عزیز این شهیدان حیات طیبه شهیدان خود را درک می‌کنند.
اینگونه تمرینات مسبوق به سابقه بوده و به هموطنان عزیز توصیه می‌شود به شایعات ساخته و پرداخته معاندین و دشمنان ملت ایران توجه و اعتنایی نکنند.
دنیای سیاست، دنیای تامین منافع ملی ا‌ست. منافع متناسب با اقتضای زمان و مکان معنی و مفهومی متفاوت و البته واقعی پیدا می‌کند. بنابراین قد، قواره و مختصات عملکرد نظامی، سیاسی و اقتصادی سردارحاج قاسم سلیمانی فقط در فضای حیات‌شان قابل محاسبه و اندازه‌گیری است! به‌عنوان مثال در فضایی سرداربزرگ برای از بین بُردن داعش در کشور عراق، و همچنین برای تامین منافع ملی حتی با دشمن اشتراک منافع پیدا می‌کند و در فضایی دیگر برای تامین منافع ملی، اقدام و عمل‌های متفاوت انجام می‌دهد.
رئیس پدافند غیرعامل کشور:

«چه‌گوارا» انگشت کوچک حاج قاسم هم نبود!

مراسم دومین سالگرد سید شهدای مقاومت و یادواره شهدای محله تهران‌نو سه‌شنبه شب بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد لیله‌القدر محله تهران‌نو در شرق تهران برگزار شد.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه "آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها" متزلزل شده‌اند، گفت: ا راه نورانی شهید سلیمانی را ادامه خواهیم داد و ذره‌ای از آرمان‌های انقلاب اسلامی کوتاه نخواهیم آمد.
کاظم غریب آبادی با تاکید بر اینکه آمریکا نمی تواند به دفاع مشروع یا اقدام پیش دستانه استناد کند، گفت:از لحاظ حقوقی، ایران و آمریکا در وضعیت مخاصمه مسلحانه نبودند پس آمریکا به هیچ وجه نمی تواند به دفاع مشروع یا اقدام پیش دستانه استناد کند.
فرزند شهید سلیمانی گفت: دیری نخواهد پایید اشک‌های غم ما در فراغ پدرانمان در این قتلگاه به اشک شوق پیروزی آن هنگام که عراق عزیز و همه کشورهای منطقه از لوث وجود متجاوزان آمریکایی پاک شود تبدیل خواهد شد.
نگران بودی با دسته‌بندی‌های سفت‌وسخت چه کسی برای انقلاب می‌ماند. نگران بودی این دسته‌بندی‌ها مردم را فوج فوج از زیر خیمه میهن اسلامی خارج کند. نگران بودی اصلاح‌طلب و اصولگرا و باحجاب و بدحجاب، تبدیل به خودی و ناخودی بشود. اما همه برای تو ماندند.
ساعت یک و ۲۰ دقیقه بامداد ۱۳ دی؛ فرودگاه بغداد! سیاهی شب اطراف فرودگاه را در برگرفته بود که یکدفعه صدای انفجاری بلند سکوت سنگین فضا را درهم شکست و حادثه‌ای تلخ رقم خورد.
در محکومیت ترور سردار سلیمانی؛

ایران به شورای امنیت سازمان ملل نامه نوشت

مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در نامه ای به رئیس دوره ای شورای امنیت سازمان ملل متحد ترور سردار قاسم سلیمانی از فرماندهان نظامی کشورمان توسط آمریکا را محکوم کرد.