دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران‌، بدون استفاده از اقدامات نظامی و صرفا با بهره‌گیری از فعالیت های غیرنظامی، فنی و مدیریتی است.

روایت بی‌بی‌سی از یک حضور جنجال برانگیز

سپاه، بدون دعوتنامه به نمایشگاه نظامی دوحه رفت؟

یک مقام قطری روز پنجشنبه به رویترز گفت که دعوتنامه‌ای برای سپاه پاسداران فرستاده نشده بود. با این وجود شماری از فرماندهان سپاه در نمایشگاه دوحه حضور پیدا کردند، که دریادار علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه، عالیرتبه‌ترین آنها بود.
هشدار جدی سرلشکر سلامی به صهیونیست‌ها؛

ما انتقام شهیدانمان را بلافاصله خواهیم گرفت

فرمانده کل سپاه خطاب به صهیونسیت‌ها گفت: مراقب باشید ما فقط تشییع جنازه برای شهیدانمان نمی‌گیریم بلکه انتقام آن‌ها را بلافاصله خواهیم گرفت.
اولین کنفرانس مطبوعاتی زاغری پس از بارگشت به بریتانیا

حمله تند «نازنین زاغری» به دولت انگلیس؛ بدهی ایران باید سال‌ها پیش تسویه می‌شد

نازنین زاغری-رتکلیف شهروند ایرانی-انگلیسی که هفته گذشته پس از شش سال با آزادی از زندان به بریتانیا بازگشت، در نخستین کنفرانس مطبوعاتی پس از آزادی خود، ضمن انتقاد تند از دولت انگلیس گفت: «بدهی انگلیس به ایران باید سال‌ها پیش تسویه می‌شد»
«نازنین زاغری» شهروند ایرانی- انگلیسی است که در ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ به هنگام خروج از ایران به مقصد لندن دستگیر و از آن تفهیم اتهام شد.
فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه ایستادگی برابر قدرت‌های جنایت‌کار افتخارآفرین است، گفت: مادامی که ملتی از نورانیت ولایت استفاده کند، مقتدر و شکست‌ناپذیر خواهد بود .
روح مقاومت هر روز زنده‌تر و چابک‌تر می‌شود. ضرب شست موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دو لانه اسرائیل در اربیل نشان داد بالندگی جریان مقاومت واقعیتی دیدنی و غیرقابل انکار است و ادامه سیلی‌های سخت به رژیم غاصب صهیونیستی نتیجه این رشدیافتگی روزافزون. غده سرطانی اسرائیل محکوم به شکست است و باید قلع و قمع شود.
کمتر از بیست‌وچهار ساعت پس از پاکسازی لانه شرارت صهیونیست ها در اربیل کردستان عراق، موساد دومین ضربه کاری را از سربازان گم‌نام امام زمان(عح) در سازمان اطلاعات سپاه خورد.
یک منبع آگاه خاطر نشان کرد که به فاصله ساعاتی محدود کشته شدگان و مجروحین عملیات سپاه در مقر صهیونیستها در اربیل با آمبولانس هوایی از محل منتقل شدند و این در حالی است که حال برخی از مجروحین بسیار وخیم گزارش شده است.