دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

سیدعبدالرحیم‌ موسوی، فرمانده کل ارتش:

نمی‌گذاریم کارکنان ارتش دغدغه مسکن داشته باشند

فرمانده کل ارتش گفت: از سال ۹۶ سیاستی را در پیش گرفتیم و بنای کار خود را بر این گذاشتیم که کارکنان ارتش به هیچ وجه نباید دغدغه مسکن داشته باشند.
سرلشکر باقری از فعالیت شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح خبر داد و گفت: این شورا و شوراهای های دیگر در چهار سازمان اصلی نیروهای مسلح تشکیل شد و با جدیت و نظم تشکیل جلسه داده و کار را دنبال می‌کنند.
امیرسرلشکر موسوی در گردهمایی روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران، توان و قدرت بالای نظامی و تخصص حرفه ای خود را برای رفع تهدیدات و افزایش تعاملات سیاسی، امنیتی و نظامی به کار خواهد بست تا کمک و مددکار عزیزان برای انجام مأموریت‌های مهم سیاسی بوده و این آمادگی از طرف ارتش وجود دارد که در پیگیری منافع کشور، شما جهادگران عرصه دیپلماسی را همراهی نماید.

انتظار داریم دولت عراق در چارچوب توافقنامه امنیتی اخیر هرچه سریعتر ضمن پایان دادن به حضور عناصر ضدانقلاب در این کشور، امنیت مرزهای این کشور با ایران را تضمین کند.
سردار حاجی‌زاده:

رونمایی از موشک هایپرسونیک

سردار امیرعلی حاجی زاده در جمع دانشجویان دانشگاه علم و صنعت گفت: آزمایش‌های موشک بالستیک هایپر سونیک ایران انجام شده و به زودی رونمایی می‌شود.وی با اشاره به اینکه این موشک جدید از همه سامانه‌های سپر موشکی عبور می‌کند بیان کرد: این موشک سامانه‌های ضد موشکی دشمن را هدف قرار می‌دهد و یک جهش بزرگ نسلی در حوزه موشکی است
سوئدی‌ها پس از ۴۲ ماه اعمال شکنجه، به تازگی روش‌های جدیدی از آزار و اذیت را در مورد حمید نوری اجرا کردند. هم سلول کردن نوری با یک زندانی دارای اختلالات روحی و روانی از جمله این اقدامات است.
اگر همسایه‌ای مرتکب شرارت شود یا عناصر شرور را میزبانی کند، حرمت همسایگی را شکسته و مسئول عواقب آن خواهد بود. ما در صیانت از امنیت مرزهای خود، سر سوزنی اهمال و اغماض نمی‌کنیم.
یک منبع آگاه امنیتی درباره علت آغاز درگیری مرزی اخیر با نیروهای طالبان در مرز ایران و افغانستان، اظهار داشت: روز گذشته (شنبه 7 خرداد) یک کاروان از قاچاقچیان مواد مخدر از سمت شرق قصد ورود به داخل خاک کشورمان را داشتند که نیروهای مرزبانی ایرانی متوجه شده و با آنها درگیر می‌شوند.
فرماندهی مرزبانی فراجا با تأیید خبر شهادت یکی از مرزبانان کشورمان در جریان درگیری مرزی با نیروهای طالبان اعلام کرد: در این درگیری که با آتش پرحجم مرزبانان همراه بود تلفات شدیدی نیز به افراد تحت امر طالبان وارد شده است.
درگیری ظهر امروز شنبه، در مرز مشترک سیستان و بلوچستان ایران و ولایت نیمروز افغانستان و در مناطقی مانند اطراف روستاهای «ساسولی، حاتم و ماککی» رخ داده است.
فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه آمریکا ادعا می‌کند ضامن امنیت خلیج فارس است‌، خطاب به آن‌ها گفت: شما ‌غلط می‌کنید در منطقه ما حضور دارید؛ امنیت خلیج فارس از سوی ایران و کشورهای منطقه تامین می‌شود و نیازی به حضور بیگانگان نیست.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: در جریان این حمله، گروهک جیش‌الظلم (مستقر در خاک پاکستان) ساعت ۱۱ شب از موانع مرزی عبور و به برجک مرزبانی حمله کردند.