دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه خطاب به جوانان گفت: نسبت به وضعیت گذشته و حال باید تحلیل داشته باشید و دوست و دشمن را گم نکنید، چون درس خواندن و کسب علم هدف نیست بلکه وسیله‌ای است برای رسیدن به قرب الهی، خدمت به مردم و میهن عزیز و مظلومین جهان.
یک تحلیلگر مسائل سیاست خارجی گفت: دستگاه‌های نظارتی اگر می‌خواهند موضوع مرزی شرق کشور حل شود و امنیت به مرزهای شرق ایران بازگردد، باید آن مثلث شوم را شناسایی و با آن مقابله کنند و دست مافیا را ببندند تا خود به خود امنیت به مرزهای شرقی برگردد.
بامداد دیروز (شنبه ۱۷ تیر) دو نفر از عاملان حمله تروریستی شاهچراغ اعدام شدند. اپوزیسیونی که تا کنون مدعی بود عملیات تروریستی کار جمهوری اسلامی است، حالا بعد از اعدام دو عامل تروریستی، عزادار شده است!
مولوی عبدالحمید پس از حادثه ۸ مهر ۱۴۰۱ زاهدان که منجر به شهادت تعدادی از نمازگزاران شد، بلندگوهای مسجد مکی را با فرکانس‌های هدایت‌شده از کانون‌های ضدانقلاب همسو کرد و در همراهی با این جریان، حتی بسیاری از فتاوا و گفته‌های پیشین خود را هم فراموش کرد.
جانشین سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمن برای سال ۱۴۰۲ مساله بی‌ثبات‌سازی در داخل و انزوا در خارج از کشور را پیش‌بینی کرده است اما موفق نخواهد شد.
مجید نوری که پدرش (حمید نوری) با شکایت سازمان منافقین در دادگاه بدوی سوئد به حبس ابد محکوم شده است، سندی را بازنشر کرده که در آن تروریست بودن شاکیان پدرش اثبات می‌شود.
رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت اعلام کرد: بازیابی اطلاعات، شناسایی رابطان و هسته‌های تخریب با استفاده از هاردها و کیس‌های کامپیوتری ضبط‌شده از مقر اعضای سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در آلبانی آغاز شد.
​معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی مرزبانی فراجا اظهار کرد: در روزهای گذشته هیچ‌گونه برخورد مسلحانه‌ای بین نیروهای مرزبانی جمهوری‌ اسلامی ایران و متجاوزان مرزی در حوزه مرز مشترک جمهوری‌اسلامی ایران با کشور افغانستان انجام نشده است.
معاونت اجتماعی فرماندهی مرزبانی کشور انتشار تصاویر اتباع افغانستانی کشته شده توسط نیرو‌های مرزبانی جمهوری اسلامی در فضای مجازی را شیطنت برخی رسانه‌ها و کشور‌ها دانست و تصریح کرد، در روز‌های گذشته هیچگونه برخورد مسلحانه‌ای بین نیرو‌های مرزبانی ایران و متجاوزان مرزی افغانستان صورت نگرفته است.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: طرح اصلاح قانون نظام وظیفه فعلاً در مجلس مسکوت مانده تا ببینیم لایحه دولت و پیشنهادات ستادکل برای اصلاح قانون سربازی به کجا می‌رسد.