دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

سردار سلامی:

دشمن افسرده شده است

فرمانده کل سپاه گفت: دشمن سست، کم جان و افسرده شده است و دیگر دشمن سال‌های دور نیست.
سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سردارشهید حاج قاسم سلیمانی لحظه‌ای را برای تعمیق گفتمان انقلاب از دست نداد و جبهه‌ای به طول و عرض جریان مقاومت راه‌اندازی کرد و موجب افتخار امت اسلامی، جهان تشیع، ایران عزیز و مردم کرمان شد.
فرمانده کل سپاه با تأکید بر اینکه به هیچ وجه نباید به دشمنان اعتماد کرد زیرا آن‌ها همگی با هم در میدان هستند، گفت: دشمنان در سال گذشته ذوق‌زده شده بودند، تصورات باطل، خطاهایی در محاسبات و انحراف در برآوردها عامل اصلی شکست دشمن است.
هفته دفاع مقدس در شمار یکی از درخشان و حساس ترین مقاطع تاریخ انقلاب اسلامی قرار دارد که پرداختن به زوایای آن برای پیشبرد اهداف تعالی بخش نهضت تابناک ایران اسلامی ضرورت دارد.
بر کسی پوشیده نیست که پیروزی انقلاب اسلامی ایران در دهه ۱۹۷۰ میلادی، موجب ایجاد تغییرات بزرگ ژئوپلیتیکی در منطقه خاورمیانه و به طور خاص غرب آسیا شد. در این راستا، یکی از مهمترین پیامد‌های این رویداد، شکل گیری اتحاد‌ها و رقابت‌های جدید در سطح منطقه بوده است. به عنوان مثال ایران که سال‌ها جز متحدان راهبردی آمریکا در خاورمیانه بود، به یکباره به جبهه رقبا و دشمنان این کشور پیوست و  به تدریج اقدام به توسعه نفوذ خود در منطقه غرب آسیا از طریق شکل‌دهی به محور مقاومت نیز کرد.
امیر آشتیانی با اشاره به تنش در منطقه قفقاز گفت: حفظ تمامیت ارضی کشورهای منطقه و مرزهای بین المللی جزو خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران است و در این رابطه قالب پیشنهادی ۳+۳ را یک راهکار برای حل مسالمت آمیز مشکلات و مسائل در منطقه قفقاز می‌دانیم.
وزیر اطلاعات در برنامه «بدون توقف» با اشاره به بهره‌گیری دشمن از فضای رسانه‌ای برای القای ناامیدی در ایران گفت: شبکه‌های ماهواره‌ای با دامن زدن به بگو مگوهای تشکل‌ها و طیف‌های مختلف درصدد هستند تا ناامیدی را به فضای جامعه ایران تزریق کنند.
محمد ایمانی با اشاره به حادثه امروز گرگان نوشت: «ساعت ها و روزهای غروب قدرت آمریکا و طلوع اقتدار ایران را نباید با خبرهای فرعی یا حواشی از دست داد. این غروب و طلوع دیدنی است، آن را از دست ندهیم.»
سخنگوی وزارت دفاع گفت: در فرایند آزمایش تحقیقاتی سامانه‌های آفندی پهپادی که در منطقه کویری انجام می‌شود که این موضوع سابقه هم دارد یکی از سامانه‌های که در فرایند آزمون و تحقیقات بود دچار نقص فنی می‌شود و با انحراف از مسیر اصلی متلاشی می‌شود.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: روزی ما تحریم بودیم که چیزی نخریم اما امروز تحریم هستیم که چیزی نفروشیم، امروز مشتریان پهپادهای ایران چندین برابر توان تولیدی ما است و کشورهای بزرگ جهان به دنبال تسلیحات ما هستند.
امسال اما در آستانه سالگرد این واقعه تلخ دشمنان و عناصر منفعل خارج نشین با همراهی حامیان همیشگی خود و بویژه منافقان کوردل وکشورهای غربی از مدتها قبل با آماده سازی حجم سنگین سلاح و مهمات در مناطق مرزی کشورمان، در حال انتقال به شهرهای مختلف بودند که با برتری کامل و هوشیاری سیمرغ های حافظ امنیت در وزارت اطلاعات ،سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی عوامل آن قبل از انجام هرگونه تحرکی در دام قانون گرفتار شده و بدست عدالت سپرده شدند و از این رو باید به همگی آنان دستمریزاد گفت.
هشدار جدی مشاور رهبر انقلاب به کشور های منطقه:

ایران در مورد تمامیت ارضی خود کوتاه نخواهد آمد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بی‌تردید جمهوری اسلامی ایران در مورد استقلال و تمامیت ارضی ایران با هیچ طرفی تعارف ندارد و کشورهای منطقه باید هوشیار باشند در دام نقشه‌های تنش زا، توطئه های شوم دشمنان نیفتند.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه جنگی در منطقه صورت نمی‌گیرد، گفت: مواضع ما کاملاً مشخص است و به هیچ‌وجه هیچ تغییری را در ژئوپلیتیک منطقه نمی‌پذیریم و این برای همه روشن است.