احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

عناوین روز‌ها و شعار محوری برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی سال ۱۴۰۲ اعلام شد و دهه فجر از فردا به مدت ده روز شروع می شود.
دبیرکل حزب سبز ایران می‌گوید: فضای آرام، شفاف و بدون غبار سیاسی فضای رقابتی خوبی را فراهم می‌کند اما برخی به دنبال این هستند که با حرف‌های تند و خارج از قواعد بازی سیاسی آب را گل آلود کرده و ماهی بگیرند.
وزیر ارتباطات دولت روحانی با انتقاد از افزایش قیمت دلار گفت: بنده خدایی که حالا وزیر است آن روزها می‌گفت دولت دوازدهم اگر تمام شود، هیچ اتفاقی هم که نیفتد و به هیچ چیزی هم دست زده نشود، ۱۵ درصد تورم افت می‌کند.
رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: امنیت هم در حوزه فیزیکی و هم رصد تلاش‌های دشمن برای برهم زدن امنیت روانی جامعه و امنیت انتخابات است.
محمد جواد ظریف درباره عملیات توفان الاقصی گفت: حماس یک اقدام اصیل انجام داد اقدامی با خواست فلسطینی، با دلایل فلسطینی و با زمینه‌های فلسطینی. جنایات اسرائیل بعداز سال ۲۰۰۵ روزانه در غزه ادامه داشته است.
درباره سرلیستی طیف مدعیان اعتدال و اصلاحات در تهران، اختلاف نظر وجود دارد. در حالی که برخی اصلاح‌طلبان گفته‌اند علی مطهری سر لیست خوبی است، حزب اعتدال و توسعه از دبیرکل خود یعنی نوبخت حمایت می‌کند.
سال ۹۳، اخباری مبنی بر به فروش رفتن یا سرقت آرشیو صدا و سیما منتشر شد. در ماه‌ها و سال‌های بعد، شبکه خارج نشین منوتو با تولید و پخش مستندها و برنامه‌های تاریخی، از جمله تونل زمان، مستند انقلاب ۵۷ و رضاشاه، بر این ظن صحه گذاشت که آرشیو فروخته شده یا به سرقت رفته صدا و سیما، در اختیار این شبکه است.
چهره سیاسی اصلاح‌طلب می‌گوید: مردم احساس می‌کنند نامزدهای پرتوان، پرانرژی و شجاع که می‌توانند با مشکلات مقابله کنند و راه‌حل ارائه دهند، بنا به دلایل مختلف از حضور در انتخابات محروم شده‌اند؛ لذا احساس می‌کنند اگر در انتخابات شرکت کنند باید به کاندیداهایی رای دهند که به هیچ‌وجه در قد و قواره رفتن به جنگ با مشکلات نیستند؛ از این‌رو انگیزه مردم کاهش پیدا می‌کند.
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشت: ‏قانون دسترسی آزاد به اطلاعات باید راهنمای تکلیفی نظام اطلاع‌رسانی کشور باشد.
حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور سابق نیز که صلاحیت وی برای حضور در انتخابات مجلس خبرگان رد شده بود، تا پایان مهلت قانونی، اعتراض خود را به شورای نگهبان اعلام نکرد.