احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

۸سخنگوی ستاد انتخابات کشور اعلام کرد که تا ساعت ۱۳ امروز -شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳- در مجموع ۱۲ نفر برای داوطلبی نامزدی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری نام نویسی کردند که از این تعداد ۸ نفر دارای مدرک دکترا و چهار نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند.
وزیرخارجه پیشین گفت: من هیچ نقشی در تأسیس سازمان نایاک نداشته‌ام؛ البته با ایرانیان حاضر در آمریکا ارتباط داشتم. همچنین با نمایندگان، سناتورها و اندیشکده‌های آمریکایی هم بیش از هر کسی در جمهوری اسلامی ارتباط داشتم.
به گفته رئیس کمیسیون شوراهای مجلس یازدهم ، با توجه به درخواست‌های زیادی که از طرف خانواده شهدا و ایثارگران برای ثبت نام در انتخابات داشته احتمالا در روزهای باقی با حضور در وزارت کشور در انتخابات نام‌نویسی می‌کند.
عضو کابینه دولت سیزدهم با اشاره به اینکه دولت هیچ‌گونه دخالتی در امر انتخابات و حمایت از کاندیدای خاصی ندارد، گفت: من هم اعلام کردم اصولا نمی‌خواهم شورای نگهبان درباره من قضاوت کند، اشکال دارد؟
به نظر می‌رسد در سه‌روز باقی‌مانده از مهلت ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم، جریان طرفدار نظریه تداوم راه «شهیدجمهور» که تا همین دیروز قصد داشت فتاح را به‌عنوان گزینه اصلی‌اش معرفی کند، باید نامزد تازه‌ای برای برآورده کردن آرمان خود و ادامه حضورش در دولت جدید پیدا کند.
باعث تأسف است که بگویم دوستان جبهه اصلاحات در یک سردرگمی تحلیلی قرار گرفته و قادر نیستند تصمیمات سیاسی جامعی را اتخاذ کنند. این مشکل به علت نداشتن یک راهبرد کارآمد و مبتنی بر تحلیل پایدار و مستدل از وضعیت کنونی کشور است.
دوقطبی اصلی انتخابات۱۴۰۳ به همان زودهنگامی که خود انتخابات رسید، فرا رسید: «دوقطبی جلیلی- لاریجانی». مشابه همان دوقطبی «جلیلی- روحانی» در انتخابات۱۳۹۲ که حتی محمدباقر قالیباف و سایر کاندیداها هم ناچار شدند خود را ذیل آن تعریف کنند و در نتیجه، به حاشیه روند.
سعید جلیلی پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری:

کشور برای پیشرفت به تصمیم‌های نقطه‌زن نیاز دارد

داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: اکنون، نوبت عدالت برای نقش‌آفرینی تک‌تک مردم ایران جهت مشارکت در پیشرفت کشورشان است و اکنون، زمان تدبیر برای یک تصمیم بزرگ و فرصت جهاد بزرگ برای جهش ایران است.