احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

رئیس ستاد انتخابات محمدباقر قالیباف با بیان اینکه حکمرانی بر مبنای اخلاق اسلامی کافی نیست به دنبال آن هستیم تا آنچه منافع عامه را مصون می‌دارد و از قدرت سوءاستفاده نمی‌کند رییس‌جمهور شود، گفت: کسی باید ریاست جمهوری را برعهده بگیرد که در بحث ناترازی درآمدها، زندگی با عزت ملت، ازدواج و مانند آن کارآمد باشد.

«سعید جلیلی» نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: فرهنگ غدیر، فرهنگ همت بلند و نگاه به قله هاست و در فرهنگ غدیر اکتفای به حداقل‌ها جایی ندارد.
حسین بهمن آبادی نماینده قالیباف روز دوشنبه در ویژه برنامه شبکه خبری المیادین برای انتخابات ایران حاضر شد و اعلام کرد که نامزدان اصولگرا در نهایت توافق خواهند کرد و این توافق بعد از مناظرات انجام خواهد گرفت. او گفت هنوز فرصت هست و محور انقلابی به اجماع خواهد رسید.

رئیس قوه قضاییه گفت: نفسِ حضور در انتخابات، انسجام ملی ایجاد می‌کند و شر دشمن را دفع می‌سازد و امنیت ملی را ارتقا می‌بخشد همچنین به تحقق زندگی مطلوب‌تر در کشور کمک می‌رساند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: روزی ناوهواپیمابر به منطقه وارد می شد، در حالت آماده باش قرار می‌گرفتیم اما امروز به تأسی از انقلاب اسلامی، ناو هواپیمابر به انتهای دریای سرخ فرار کرده است.

در فاصله پنج روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری، سعید جلیلی طی سفری به تبریز رفت؛ او ابتدا به روستای مایان (روستای نمونه کشوری)، گلزار شهدا و مزار و بیت شهید آیت‌الله آل هاشم رفت.
جبهه پایداری انقلاب اسلامی با معرفی «سعید جلیلی» به عنوان نامزد اصلح این تشکل برای انتخابات ریاست جمهوری، از جوانان و دلسوزان انقلاب اسلامی خواست تمام همت و توان خود را برای تبلیغ و حمایت از وی به کار گیرند.
عصرایران با اشاره به مشکل انصراف زاکانی و قاضی زاده نوشت: تمام آرای قالیباف به سبد جلیلی نمی‌ریزد زیرا بخشی از پایگاه او به خاطر تصور تکنوکراتیک و سابقه مدیریت اجرایی است و هرگز این بخش سراغ جلیلی نمی‌رود بلکه بخشی از این رأی قطعا به سبد پزشکیان تعلق خواهد گرفت.
کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت: وظیفه ما این است که مشکل همه مردم را حل کنیم و شرط آن این است که؛ عده‌ای فکر نکنند عقل کل هستند، مملکت مال همه است و حق ندارند زور بگویند و از چیزی که خوششان نیایند برچسب ضدانقلاب و ولایت بزنند.
سخنگوی هیات منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی گفت: در دادگاه امروز مطبوعات با اکثریت مطلق آرا محمد مهاجری مجرم دانسته شد.