احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

صیادشیرازی با اعلام اینکه در حوزه حکمرانی شهر تهران برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت داریم، گفت: این برنامه‌ها در تئوری شخص بنده است و البته با عزیزان جوان همچون تشکل «نسل نو» هم در تعامل و ارتباط هستیم و این تئوری نیز که به آن اشاره شد، در راستای بیانیه گام دوم انقلاب است.
68 درصد مردم به میزان زیاد و خیلی زیاد معتقد به واکسیناسیون عمومی هستند و 12 درصد نیز این ضرورت را کم و خیلی کم می‌دانند. نکته مهم اینکه اولویت اول را به سالمندان می‌دهند و نه کادر درمان(27 امتیاز در برابر 22 امتیاز) و این نکته‌ای است که نشان می‌دهد هنوز به اهمیت نقش کادر درمان در موضوع توجه کافی صورت نگرفته است. 

در بحث‌هایی که این روزها درباره انتخابات ۱۴۰۰ صورت می‌گیرد، بیشتر بحث بر سر انتخابات ریاست‌جمهوری است که کاندیداها چه کسانی هستند، چه ویژگی‌هایی دارند، مردم چقدر مشارکت می‌کنند و... در صورتی که انتخابات شوراهای شهر و روستا اگر مهم‌تر از ریاست‌جمهوری نباشد در حد انتخابات ریاست‌جمهوری اهمیت دارد.
نوعی خفاکاری در دفاع از و عمل به اقتصاد کاپیتالیستی در بین رؤسای‌جمهور و مردان دولت وجود دارد که این تعبیر را به ذهن متبادر می‌سازد: «اسمش را نبر‌ اما به آن عمل کن».
احمدی نژاد که زمانی با شعار یارانه نقدی و کمک‌های معیشتی وارد کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری شد و حالا در آستانه انتخاباتی دیگر، باز از این دست شعارها غافل نشده است.
قدیری ابیانه در گفت‌و‌گو با پرسون؛

اصلاح طلبان شانسی برای انتخابات 1400 ندارند

سفیر سابق ایران در مکزیک و تحلیلگر مسائل استراتژیک گفت: تا انتخابات ریاست جمهوری یعنی تا 28 خرداد سال 1400، آمریکا با هدف تقویت اصلاح طلبان گشایش مختصری در تحریم ها ایجاد می‌کند. این اقدام به منظور تاثیرگذاری در انتخابات و فراهم کردن زمینه فشار و گرفتن امتیاز بیشتر است. بعد از انتخابات به خصوص اگر اصلاح طلب ها پیروز شوند؛ آمریکا فشارها را افزایش می‌دهد.
تجربه دوره‌های گذشته به ما نشان داده است که هم عرضه‌کنندگان و هم متقاضیان در بازارهای مختلف اغلب منتظر روشن‌شدن نتیجه این انتخابات می‌مانند. در نتیجه سطح فعالیت در بازارهای مختلف در این دوران به‌شدت کاهش پیدا می‌کند.
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با تقدیر از سخنان آیت‌الله سیستانی در دیدار پاپ گفت: انتظار می‌رود پاپ از ضعفا، مظلومان و ستم‌دیدگان باتمام وجود حمایت کنند و در برابر زورگویان و مستکبران بایستند و موضع حق را ابراز کنند.
یک چهره سیاسی اصلاح طلب گفت: در حال حاضر هم درایت رهبری است که با احمدی نژاد برخورد نمی کنند چون تصور ایشان این است که تاثیرگذاریش زیاد نیست و در حکومت جایگاهی هم ندارد و لذا هزینه ای هم بابتش نمی دهند.

دبیرکل حزب موتلفه گفت: اصلاح‌طلبان در درون خود دچار درگیری و اختلاف است و می‌بینیم در این نهاد کسی به ریاست می‌رسد که فرسوده شده است و با عصا راه می رود.

دبیر کل حزب تمدن اسلامی گفت: احزاب و جریان‌های سیاسی باید از سیاست‌زده کردن همه ‏مسائل برای بهره‌برداری و سوءاستفاده از شرایط به نفع خود پرهیز کنند.
نایب رییس مجلس دهم گفت: علی لاریجانی از اعلام نامزدی من بی خبر است و من هم در این رابطه با او مشورت نکرده‌ام، کاندیدای پوششی علی لاریجانی نیستم و این برداشت درست نیست، ضمن اینکه اگر لاریجانی را اصلح می‌دانستم وارد انتخابات نمی‌شدم.
دبیر کل حزب همبستگی دانش آموختگان ایران و عضو جبهه اصلاحات ایران گفت: اجماع بر گزینه اعتدال گرا برای انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 تا به امروز منتفی است و اصلاح طلبان از گزینه مورد نظر خود حمایت می‌کنند.
رفتارهای رئیس‌جمهور سابق در ماه‌های اخیر ‌نشان می‌دهد، او تصمیم گرفته است با پیاده‌سازی چندین سناریو، آمدنش به عرصه انتخابات 1400 را به یک مطالبه مردمی تبدیل کند.

عضو شورای وحدت اصولگرایان با بیان اینکه احزاب می توانند نقش موثری در گرم کردن فضای انتخابات ایفاء کنند، گفت:کاندیداها نیز باید از آدرس دادن‌های غلط و بیان وعده‌های توخالی به مردم پرهیز کنند.
رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی گفت: این روزها در سکوت سیاسی قبل از انتخابات به سر می‌بریم. به نظرم خیلی‌ها منتظر اعلام نامزدهای شاخص مثل معاون اول رئیس جمهور یا رئیس دستگاه قضا و حتی محمد جواد ظریف، هستند. قضاوت شخصی من این است که اگر آقای رئیسی بیاید، قالیباف برنامه‌ای ندارد.
در نشست خبری حزب همدلی مردم تحول خواه مطرح شد:

حزب همت گسترده ترین حزب کشور است

نشست خبری ستاد انتخابات حزب همدلی مردم تحول خواه (همت) با حضور تعدای از ارکان این حزب و اصحاب رسانه با موضوع انتخابات ریاست جمهوری 1400 تشکیل شد.