احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

اگر چه در ابتدا یک لیبرال چپ‌گرا بود، اما زودتر از هر کسی به ناتوانی نسبی‌گرایی و ناسرانجامی تاریخی‌گرایی پی برد؛ چه اینکه آن را منتج به اقتدارگرایی و بدتر از آن دولت‌گرایی می‌دانست.
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: تاریخ 43 سال گذشته نشان می‌دهد در هیچ مقطعی از عمر نظام جمهوری اسلامی، حتی در ماجرای اشغال سفارت آمریکا چنین حجمی از هجمه و فشار روانی - سیاسی بر کشورمان سابقه نداشته است و هرگز تا این حد، دامنه واکنش‌ها علیه نظام، فراگیر، متنوع، چندوجهی، ادامه‌دار و پرصدا نبوده است.
یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: صحبت‌های آقای میرسلیم دخالت در امور قضایی است زیرا در قانون اساسی، بحث تفکیک قوا را داریم. نکته بعدی این است که به نظر می‌رسد ایشان باید این حرف‌ها را در خصوص فرزند گرامی‌شان که در زندان است، می‌زد.
روزنامه جمهوری اسلامی در یادداشتی نوشت: شهردار یک شهر بزرگ در شمالغرب با وثیقه میلیاردی آزاد شده بود، صلاحیت وی برای عضویت در هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی رد گردیده بود، بدون کنکور وارد دوره دکترا شده و سهمیه عامه را از آن خود کرده بود؛اما بعد از برکناری از سمت شهرداری منطقه، در تهران شهردار منطقه بزرگ‌تر شده بود ,

نماینده سابق مجلس می‌گوید: زنانی که کلا به حجاب اعتقادی ندارند، اقلیت هستند و حرفمان با آن‌ها این است که در همه جای دنیا، وقتی امری قانون می‌شود، حتی اگر آن قانون را قبول نداشته باشیم، اما قانون را باید رعایت کنیم.
به‌جای برخورد صرف با اشخاصی مثل سیدمصطفی میرسلیم، لازم است با پدیده خطرناک میرسلیمیسم(!) مقابله شود تا حتی اگر برای ترمیم شکاف‌های اجتماعی برنامه‌ای هم نداریم، حداقل مانع از عمیق‌تر شدن آنها شویم.
نتیجه یک پژوهش به روایت روزنامه اعتماد:

مشارکت کمتر؛ اعتراض بیشتر

یک تحقیق جدید براساس آمار مشارکت در انتخابات مجلس سال ۱۳۹۸ و انتخابات ریاست‌ جمهوری ۱۴۰۰ و همچنین اخبار اعتراضات، نشان می‌دهد اعتراضات در شهرستان‌هایی رخ داده است که از انتخابات سال ۹۶ به بعد، بیشترین میزان ریزش آرا و کاهش مشارکت سیاسی در انتخابات را داشته‌اند.
آیا اتفاقات و ذهنیت‌های اعتراضی، یک‌شبه شکل گرفته‌اند؟ آیا همه آنهایی که در خیابان‌ها و دانشگاه‌ها وجه نامتعارفی از رفتار سیاسی - از اعتراض به تغییر رفتار تا خشونت‌های براندازانه- را نمایش داده‌ و همه آن جمعیت میلیونی که پشت پنجره‌ها همدلی می‌کرد آیا همه از عوامل وابسته به خارج یا تحت‌تاثیر عملیات روانی خارجی بوده‌ و به یک‌باره شکل گرفته‌اند؟
پشتوانه غربی اغتشاشات با همکاری جریان‌های رسانه‌ای داخلی و خارجی تلاش دارند تا همزمان با فروکش کردن اغتشاشات، پرونده آشوب‌ها فرسایشی شده و ادامه‌دار شود و همچنان به عنوان موضوع اصلی ایران آن را در تیتر یک رسانه‌ها نگه دارند.
امام جمعه رشت گفت: آمریکا به‌دنبال استفاده جنسی و برده‌کشی از زنان است و نگاهشان به زن بهره‌کشی جنسی و ابزاری است، حال چنین کشوری معتقد است که جمهوری اسلامی ایران حقوق زن را رعایت نمی‌کند.
عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم گفت: برخی افراد به درستی اشاره می‌کنند که بنیه نظامی کشور قوی است، بله درست است و بنیه نظامی باید هم قوی باشد، اما مگر توان نظامی همه چیز است و موضوع را حل می‌کند، وفاق ملی نیز نقشی حیاتی در حفظ کیان یک کشور و امنیت ایفا می‌کند. اگر ما واقعاً دنبال حل مشکلات مملکت هستیم باید این اعتراضات با تدبر حل و فصل شود، کجای دنیا اعدام و کشتن راهگشا و حلال مشکل بوده است.