لاریجانی:

آمریکا هنوز توان درگیرکردن رقبایش را دارد

رئیس سابق مجلس گفت: آمریکا و غرب نقش تخریب کنندگی و توان درگیر کردن رقبایشان را دارند.
تصویر آمریکا هنوز توان درگیرکردن رقبایش را دارد

به گزارش سایت خبری پرسون، علی لاریجانی، رییس سابق مجلس شورای اسلامی در هفدهمین همایش سالانه انجمن علوم سیاسی ایران در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران با سخنرانی درباره آینده نظام جهانی سیاستها و الگوهای رفتار ایرانی بر تمرکز بر رشد و توسعه ملی اشاره کرد و گفت: در اسلام روایات متعددی درباره عقل آمده است و
حتی بیان شده که پاداش حکومت ها به اندازه استفاده شان از عقل است. بر این اساس رشد شتابان توسعه ملی جایگاه آینده ایران را در صحنه بین‌المللی مشخص می‌کند و باید بر این اساس حرکت کرد.‌

وی در این جلسه با اشاره به اینکه علم سیاست در ذات خود سختی‌های زیادی دارد، گفت: به قول کانت سخت‌ترین دانش‌ها در حوزه سیاست است زیرا در علوم دقیقه با موجودات بی جان طرف هستیم، اما اینجا با انسان‌ها و اراده‌هایشان طرف هستیم.

وی با اشاره به اینکه برخی می‌گویند جایگاه آمریکا و غرب در حال افول است و غرب از نقش تعیین کنندگی افول کرده گفت: این دیدگاه الان زیاد دیده و شنیده می‌شود با این وجود، آمریکا و غرب نقش تخریب کنندگی خود را دارد و توان درگیر کردن رقبایش را دارد.

وی تاکید کرد: شاید علت این دیدگاه به برخی ویژگی‌های ذاتی مدرنیته برگردد و برخی هم به نتیجه تجربی تحولات و اقدامات برمی‌گردد که سیاست مداران در علل رفتار آمریکا با آن مواجه شدند.

منبع: تسنیم

612908