احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

سیاست فشار حداکثری امریکا پس از ماجرای مهسا امینی به دنبال اجماع جهانی علیه ایران بود؛ اما با وجود فشارهای متعدد و استفاده از راهکارهای متعدد برای مقابله با ایران، همچنان غرب ناکام مانده است.

بدحجابی (و اخیرا بی‌حجابی) از اموری است که سالهاست نظام را با خود درگیر کرده، و راههای متعددی برای حل آن پیش گرفته شده، اما نه تنها معضل برطرف نشده بلکه کما و کیفا بر شدت آن افزوده شده است.

قدیانی در واکنش به اظهارات اخیر قاضی زاده گفت: وقتی قرار است همه‌ی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سهم خود را بگیرند، سهمیه‌ی بنیاد شهید هم می‌رسد به کسی که معتقد است در وصیت‌نامه‌ی شهدا چیزی جز اسلام دیده نمی‌شود. مع‌الاسف همه‌ی احکام اسلام را هم خلاصه می‌کنند در حجاب و نتیجه می‌گیرند که مسئله‌ی شهدا موی زنان بود.
عماد افروغ به خبرآنلاین گفت: بدون اصلاحات ساختاری انقلاب می شود...من در این کشور مسئولیتی ندارم که بگویم با حجاب چه کار کنیم اما اگر امر دائر شود و بگویند این خانم با حجاب است اما عفت باطن ندارد و این خانم بی‌حجاب است اما عفت باطن دارد، من می‌گویم ارجح آن خانمی است که عفت باطن دارد.
شرق نوشت:این روزها مکرر شنیده‌ایم که جامعه ایران به عقب بازنمی‌گردد. برخی با بیان این سخن درصددند مرزی سیاسی بین دیروز و امروز بکشند؛ مرزی که می‌تواند به اکنون تشخص بخشد و هویت جمعی معترضان را تثبیت کند.
مناقشه قره باغ با انسداد گذرگاه لاچین وارد مرحله تازه ای شده است. با توجه به ضرورت مساعی منطقه‌ای و یافتن راه‌حل برای برون رفت از وضعیت فعلی، ورود جمهوری اسلامی ایران به موضوع اهمیت پیدا می کند.
مقایسه دولت کنونی با دولت اول روحانی را کنار می‌گذاریم ولی با دولت دوم روحانی یا حداقل ۳ سال آخر آن دولت هم اگر از جهات گوناگون مقایسه شود جالب خواهد بود. هدف اصلی نیز پیدا کردن درکی از امکانات و نتایج عملکردهای دو دولت است.
حقیقت این است که ما در شرایط بدی به سر می‌بریم. از سویی تحریم‌های اقتصادی و از سوی دیگر فشارهای دیگر و افزایش افزوده شدن تحریم‌های اروپایی‌ها را شاهد هستیم؛ به دلیل اغتشاشات اخیر در کشور و برخوردهایی که با اغتشاشگران صورت گرفت، چپ و راست اروپایی‌ها ما را تحریم می‌کنند.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به این که دولت سیزدهم باید وضعیت معیشت مردم را سامان دهد، تصریح کرد: هیچ تردیدی نکنید که هرچند بخشی از گرانی‌ها بر اثر سو تدبیر و سو برنامه‌ریزی است اما بخشی از آن نتیجه برنامه‌ریزی های دشمن است.
روزنامه کیهان نوشت: طیف غربگرا در صورت موفقیت، به بی‌حجابی اکتفا نخواهند کرد و گام بعدی، آن نیم متر پارچه روی سر نخواهد بود و خواهند رفت سراغ، برهنگی. پس از «آزادی برهنگی» هم سراغ آزادی همجنس‌بازان و... خواهند رفت.
کیهان نوشت: روزنامه اعتماد نوشت؛ هر زمان که دستاوردهای دولت اعلام می شود، آمارهای هیجان انگیز از فروش نفت می شنویم و هر زمان که دولت باید پاسخگو باشد، معلوم می شود در جنگ اقتصادی  هستیم.