دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

اخیراً لایحه‌ای با عنوان «‌لایحه عفاف و حجاب‌» از سوی دستگاه قضایی تهیه شده و توسط دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است. نگاهی به مفاد این لایحه و مقایسه مواد پیشنهادی آن با قوانین موجود، این تلقی را به دنبال دارد که انگار لایحه یاد شده نه برای مقابله با بی‌حجابی، بلکه با هدف (ولو ناخواسته‌) حذف موانع قانونی موجود و زمینه‌سازی برای گسترش این پدیده زشت و پلشت تهیه شده است!
رئیس جمهور اظهار داشت: امروز خیلی‌ها ادعای دفاع از حقوق زنان را دارند، ولی در عمل به دنبال استفاده ابزاری از آنان هستند، اما نظام و فرهنگ اسلامی ما برای بانوان ارزش و جایگاه واقعی قائل است و خود را ملزم به تحقق این ارزش و جایگاه می‌داند.
اگر یک‌دستی به این معنا باشد که باید سایر جناح‌ها را به‌ هر قیمتی حذف کنیم نتیجه آن چیزی می‌شود که الآن شاهد آن هستیم. یک‌دستی در شرایطی که به حضور سلایق نیار است، مفهومی ندارد.
معاون اول رئیس‌جمهور گفت: نباید از مسکن، معیشت و مسائل رفاهی در امر فرزندآوری غافل شد و این توقع که خانواده‌های ایرانی بدون توجه به این مسائل به فرزندآوری ترغیب شوند نادرست است که در این زمینه امکانات و ظرفیت‌های قانونی لازم وجود دارد.
معاون اجرایی رئیس جمهور در توئیتی با اشاره به اینکه پیگیری ‎حق‌آبه هیرمند تا حصول نتیجه ادامه دارد، نوشت: حاکمان ‎افغانستان در زمینه سیاست «حسن ‌همجواری» دولت سیزدهم، دچار سوتفاهم نشوند!
معاون اول رئیس جمهور مشارکت دادن مردم و استفاده از ظرفیت‌های مردمی را گامی مهم و موثر در پیشبرد هرچه بهتر امور برشمرد و گفت: همانطور که در بخش‌های مختلف، با حضور مردم، کار‌ها بهتر جلو رفته است، هدف دولت، مردمی سازی برگزاری مراسم اربعین است و مدیریت و اجرای برنامه‌های اربعین با اتکاء بر ظرفیت‌های مردمی و گروه‌های جهادی می‌تواند مسائل و مشکلات را به حداقل رسانده و زمینه برگزاری هرچه بهتر این مراسم را فراهم کند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه پیروزی مقاومت و اتحاد امت اسلامی در سوریه عامل بازدارنده تعدی دیگر کشور‌ها به کشور‌های امت اسلام است گفت: رئیس جمهور ایران با حضور خود در سوریه شیپور پیروزی را نواخت.
رئیس جمهور گفت: مذاکرات و توافق این گام مهم، مربوط به ۲۰ سال گذشته بوده ولی به‌دلایلی به تعویق افتاد و باید در زمان خود انجام می‌گرفت؛ امروز با اراده بین مسئولان عالی دو کشور شکل می‌گیرد و حتما کمک بسزایی برای تجارت و اقتصاد در منطقه خواهد کرد.
محسن رضایی در دوران تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۰، مشکلات را گردن دولت حسن روحانی انداخت و گفت: «بارها به آقایان گفتیم اگر مجمع آن را تصویب کند، تضمین می‌دهید که ایران در لیست این نهاد می‌رود و آنها گفتند ما تضمین نمی‌کنیم. من دبیر مجمع هستم و باید موضوع را مدیریت می‌کردم.»
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سختی‌های اقتصادی حق مردم ما نیست. در برنامه پنج ساله هفتم به کمک دولت به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده تا در این مدار و با نگاه مسئله محوری به سمت ثبات اقتصادی پیش برویم.

مدیرکل صنایع خودرو وزارت صمت گفت: لایحه دوفوریتی واردات خودرو‌های کارکرده و رفع برخی از موانع خودرو‌های نو، در دولت مصوب شده و در دستور کار مجلس شورای اسلامی است.