دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت مردمی برای پویایی حوزه فرهنگ و نشر، از ابتدای کار، نگاه تحولی به حوزه عمومیِ فرهنگ داشته است، ‌تصریح کرد:‌ ما عمیقاً بر این باوریم که فرهنگ عمومی در زمینه ارزش‌ها، عقاید و هنجارها، باید اساس برنامه‌ها و اقدامات دستگاه‌‎های فرهنگی باشد و همه آموزش‌ها و پژوهش‌ها در این مسیر قرار بگیرد.
رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره‌ به برنامه‌های این سازمان برای تولید برق هسته‌ای گفت: ساخت دو نوع نیروگاه مقیاس بزرگ با ظرفیت ۱۲۰۰ مگاوات و مقیاس کوچک و متوسط در دستور کار است که ظرفیت ۳۰۰ مگاواتی دارد و هم اکنون در نیروگاه کارون آغاز کردیم.
با گذشت بیش از دو سال از روی کارآمدن دولت جدید حال حتماً ارکان دولت باید پذیرفته باشند که وعده ساخت یک میلیون مسکن چه در تبلیغات انتخاباتی و چه در آغازین روزهای کار دولت از اساس اشتباه و غیرممکن بود.
رئیسی با اشاره به جایگاه شورای‌عالی فضای مجازی به عنوان مرجع اصلی تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در حوزه فضای مجازی، بر لزوم توجه به مسائل و موضوعات اساسی مدنظر مردم و همچنین تسهیل فعالیت‌ها در فضای مجازی و ارائه خدمات بهتر در کشور تاکید کرد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با صدور حکمی یاسر جبرائیلی را به سمت رئیس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی اجرای سیاست‌های کلی نظام منصوب کرد.
ثبت نام انختابات مجلس خبرگان در حالی انجام شد که وضعیت موجود حاکی از این است که با عدم حضور برخی از چهره‌های قدیمی‌تر ، ابراهیم رئیسی احتمالا قدرت اول آن خواهد بود و ریاست خبرگان را به دست خواهد گرفت. اگر چنین اتفاقی رخ دهد، با توجه به دیگر ارتباطات رئیسی، او قدرتمندترین رئیس جمهور تاریخ ایران خواهد شد که نهادهای دیگری را هم تحت کنترل خود خواهد داشت.
رئیس مرکز پژوهش های مجلس گفت: با توجه به جابجایی کانون‌های ثروت در دنیا، می توان گفت که نظام تک قطبی در مسیر فروپاشی بوده و نظم ساختاری اقتصادی و امنیتی در جهان در حال بازآرایی و تغییر است.
مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی با تاکید بر اینکه هیچ مسیری خارج از سرزمین ایران و به عنوان جایگزین ایران برای ترانزیت در منطقه عملیاتی نیست، به ارائه توضیحاتی درباره توافق میان این شورا با مقامات کشور افغانستان پرداخت.
معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: حتی کسانی که نظام را قبول ندارند اما دلبسته به ایران هستند باید در این امر مشارکت کنند، چرا که از خارج از ایران این صحنه را نظاره می کنند، هر چه پیوستگی مردم بیشتر باشد قطعا به نفع کشور است و در عرصه های جهانی دیپلماتهای ما با پشتوانه قوی تری امور کشور را پیش می برند.
سخنگوی ستاد انتخابات کشور آمار ثبت‌نام قطعی داوطلبان برای انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری را ۵۱۰ تن اعلام کرد و گفت: پرونده‌های تشکیل شده از هر داوطلب امروز برای بررسی به شورای نگهبان ارسال می‌شود.
اگر اقدام بایسته‌ای برای ساماندهی ابربحران‌ها صورت نگیرد، آستانه تحمّل اجتماعی را از یکطرف و حیات سرزمینی و منابع حیاتی و سرمایه‌های ملی را از طرف دیگر دچار آسیب‌های خطرناک و جبران‌ناپذیری خواهد کرد که نادیده انگاشتن آن قابل اغماض و گذشت نیست.