دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

سخنگوی دولت گفت: در دولت قبل مسیر حرکت براساس سند ۲۰۳۰ بود و در عمل به جای مصوبات شورای فرهنگ سند ۲۰۳۰ها در مسیر عمل قرار گرفته بود و هزینه هایی داده می شد.
رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های تحولی ما در دیوان عالی کشور تشکیل کارگروه‌های تخصصی کیفری، حقوقی، خانواده و مواد مخدر است؛ گفت: این کارگروه‌های تخصصی نقش مهمی دارند.
اولین رئیس‌جمهوری است که از تهران برای خبرگان رهبری ثبت‌نام نکرده و برخلاف اسلافش ریسک این اقدام را به جان نخریده و ترجیح داده به مانند ادوار قبل، از خراسان جنوبی نامزد شود؛ او «ابراهیم رئیسی» است، رئیس دولت سیزدهم!
صبح امروز پنجشنبه متروی پرند با حضور آیت الله رئیسی به بهره‌برداری رسید و این خط ریلی قادر است روزانه ۱۳ تا ۱۵ هزار مسافر را از تهران به پرند و بالعکس جابجا کند.
روزنامه جمهوری اسلامی از گرانی و افزایش چندین باره قیمت ها طی ماه های اخیر گلایه و تاکید کرده است: روند عملکردی مدیران اجرایی کشور در سال‌های اخیر نشان داده که سیاست‌ها عملاً به گسترش فقر و فقیرپروری در کشور منجر شده است.
رئیس جمهور با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: دولت به دنبال انتخاباتی پرشور، رقابتی، سالم و امن است و در موضوع تأیید صلاحیت‌ها نیز معتقد است اصل بر صلاحیت است مگر آنکه دلیل معتبری بر عدم صلاحیت فرد وجود داشته باشد.
مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور گفت: در قانون جدید انتخابات، امکانات عمومی با رعایت عدالت در اختیار همه نامزدها قرار می‌گیرد و مجموعه‌های دولتی و عمومی، بدون سوگیری موظف به همکاری هستند.
سخنگوی شورای نگهبان گفت: بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری هنوز در شورای نگهبان آغاز نشده است، همچنین بررسی صلاحیت های نامزدهای مجلس شورای اسلامی نیز در مرحله نظارت استانی است.
رئیس جمهور هفته آینده برای تقدیم لایحه بودجه به مجلس می‌رود، نامه رئیس‌جمهور درباره ارائه لایحه پیش از این به مجلس ارسال شده بود.
سخنگوی دولت با اعلام اینکه مترو پرند دارای موانع اجرایی بود که پس از بازدید میدانی رئیس جمهوردر آذرماه ۱۴۰۱ و دستورات صادرشده، گره‌های موجود باز شد گفت که این مترو ۹ آذر افتتاح می شود
روزنامه اصلاح طلب نوشت: لایحه اخیر با نام رسمی «حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب» اما چنان بین عرف و شرع و مصلحت سرگردان است که سرنوشتی متفاوت با قانون منع استفاده از تجهیزات ماهواره‌ای برای آن متصور نیست و اتفاقاً از منظر مصلحت سیاسی مردودتر است
معاون حقوقی رئیس‌جمهوری گفت که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد هم توده‌های مردم و هم نخبگان هم‌نظرند برای حل مشکلات کشور بهترین راه اجرای کامل قانون اساسی است و دولت هم تاکید دارد اجرای همه اصول قانون اساسی جدی گرفته شود.
آزمون و خطا بس است. شعار درمانی و آمارسازی راه به جایی نمی برد. از همه مهمتر، وزیر نباید خلاف کاری که انجام داده با مردم کشورش سخن بگوید. خاصه در این ایام و روزگار که بار سهمگین تورم و تحریم کمر خانواده های ایرانی را خم کرده است.
معاون اول رئیس‌جمهوری در بخشنامه‌ای وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، مؤسسه‌ها و شرکت‌های دولتی، نهادهای انقلاب اسلامی، نیروهای مسلح و استانداری‌ها را ملزم به رعایت مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی کرد.