دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

عضو هیات رییسه فراکسیون کارگری مجلس، با انتقاد از اینکه صندوق‌های بازنشستگی به حیات خلوت دولت‌ها تبدیل شده‌اند تاکیدکرد که این صندوق‌ها از منابع اقتصادی مطلوبی برخوردار هستند و اگر به درستی مدیریت شوند می‌توانند تا ۱۰ سال آینده منبع درآمدی خوبی برای بازنشستگان باشند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس:

۲۰جزء لازم توسعه زیرساخت شبکه ملی اطلاعات مستقر شده است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز کمیسیون وزیر ارتباطات از استقرار بیست جز از ۲۳جز لازم برای توسعه زیرساخت شبکه ملی اطلاعات خبر داد.
رئیس مجلس در پایان نشست سران ۳ قوه:

مجلس در ۳ فرصت ۱۰۰ روزه باقی مانده به دولت کمک می کند

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید براین که بار سنگین مسائل اجرایی بر دوش دولت است گفت: ما نیز در این مدت باقی مانده از دولت که به فرموده رهبر معظم انقلاب ۳ فرصت ۱۰۰ روزه است به دولت برای کاهش مشکلات و سروسامان دادن به مشکلات اقتصادی کمک می کنیم.
رئیس کمیته اصلاح ساختار بودجه مجلس گفت: ساختار معیوب بودجه کنونی موجب عدم تراز بودجه، کسری، رشد نقدینگی و پایه پولی و تورم، عدم شفافیت، ناکارآمدی و ... شده در صورتی که حتی ردیف بودجه برخی دستگاه‌ها و سازمان‌ها قابل اصلاح و حذف است.
مدیرعامل بنیاد تعاون وزارت دفاع گفت: در سال جهش تولید و با هدف ایجاد استقلال صنعتی در کشور و مقابله با تحریم‌های ظالمانه علیه نظام، آماده رفع نیازمندی‌های کشور در توسعه زیرساخت‌های ریلی و حمل و نقل کشور هستیم.
در راستای تصمیمات جدید دولت و مجلس برای تقویت بورس؛

معاون وزیر اقتصاد: آینده اقتصاد کشور به بازار سرمایه گره خورده است

معاون وزیر اقتصاد و دارایی گفت: آینده اقتصاد ما با بازار سرمایه گره خورده است و با ابزار اوراق تبعی و اوراق خزانه و بازارگردانی سهامداران نباید نگران نوسانات بازار سرمایه باشند.
سفیر اسبق ایران در ایتالیا گفت: غربی‌ها نگران سلاح هسته‌ای نیستند و ترسشان از پرچم‌داری ایران در مسیر مقاومت است. آن‌ها با همه اختلافاتشان در برابر ایران موضعی واحد دارند که برای ما درس آموز است.
رضاخواه در تشریح طرح کاربردی شبکه ملی اطلاعات:

فیلترینگ موجب رشد شبکه‌های بومی نمی‌شود

نماینده مردم تهران با اشاره به عدم جامعیت قانون جرائم رایانه‌ای گفت: سوءبرداشت از مفاد این قانون باعث ضربه به کسب‌وکارهای مجازی شده است که طرح کاربردی شبکه ملی اطلاعات آن را برطرف می‌کند.
روحانی در آیین آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها؛

کاش پروتکل‌های بهداشتی به من اجازه می‌داد در جمع دانشجویان حاضر شوم

رییس جمهوری دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا را لازم الاجرا دانست و گفت: پروتکل‌شکنی نباید شیوه ذهنی شود حتی اگر در مواقعی اجرای دستورالعمل ها با عواطف انسانی سازگاری نداشته باشد
از سوی سازمان برنامه‌و بودجه کشور:

«سند توسعه منطقه ساحلی مَکران» ابلاغ شد

«سند توسعه منطقه ساحلی مَکران» مشتمل بر ۸ ماده که سال گذشته با انجام اصلاحاتی به تصویب شورای عالی آمایش سرزمین رسیده بود، پس از طی فرآیند انجام اصلاحات لازم برای اجرای مفاد آن توسط سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شد.
حزب ندای ایرانیان در مخالفت با اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری از سوی مجلس، اعلام کرد: محورهای این طرح حقوق مردم را محدودتر می‌کند و با چارچوب‌های دموکراسی و حقوق ملت سازگار نیست و این متن غیرحقوقی بر مبنای تفسیرپذیری و سلیقه محوری تهیه‌شده است و نگاه سلیقه ای در بررسی و نظارت را افزایش می‌دهد.
عضو هیأت رئیسه مجلس، با انتقاد از افزایش چشمگیر قیمت خودرو، گفت: قیمت خودرو به طرز عجیبی رو به افزایش بوده که یکی از دلایل آن خروج سرمایه ها از بورس است، همچنین مافیایی که در دل برخی نهادهای دولتی شکل گرفته، بر این وضعیت می دمند.
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت شدید اعلام برقراری روابط دیپلماتیک میان بحرین و رژیم صهیونیستی، آن را اقدامی ننگین و خفت بار از سوی بحرین دانست که آرمان فلسطین و چندین دهه مبارزات و تحمل رنج و مصیبت مردم فلسطین را در قربان گاه انتخابات آمریکا ذبح می‌کند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه قمار اقتصاد ناسالمی است، گفت: قمار، عده‌ای را فربه و بسیاری را بیچاره می‌کند، تبلیغ قمار اشکال دارد و سایت‌های شرط‌بندی باید تعطیل شوند.