اجرای طرح " از مزرعه تا سفره" در دستور کار

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور کمک به معیشت مردم را ماموریت اصلی همه ارکان دولت عنوان کرد و گفت: در همین راستا اجرای طرح " از مزرعه تا سفره" با هدف کمک به معیشت مردم در دستور کار است.
تصویر اجرای طرح " از مزرعه تا سفره" در دستور کار

به گزارش سایت خبری پرسون، محسن کوشش تبار، امروز(دوم بهمن) در مراسم افتتاح همزمان ۲۱ مرکز عرضه کالاهای اساسی در کرمانشاه، از توجه ویژه دولت به معیشت مردم در کنار سایر امور کشور یاد کرد و افزود: نگاه دولت سیزدهم این است که استانداران، فرماندهان اقتصادی و نمایندگان عالی دولت در استان خود هستند تا به امور اقتصادی و از همه مهمتر معیشت و سفره مردم توجه کنند.

وی ماموریت جدی همه ارکان دولت را کمک به سفره و معیشت مردم اعلام کرد که در همین راستا طرح از مزرعه تا سفره را با جدیت پیگیری و اجرا می‌کنند و گفت: هدف از اجرای این طرح رسیدن کالاهای اساسی به دست مردم به صورت مستقیم و با حذف واسطه‌ها و در عین توجه به کیفیت و کمیت کالاها است.

معاون اقتصادی وزیر کشور با اشاره به اینکه راه‌اندازی این مراکز در دو، سه ماه پایان سال انجام می‌شود و تا پایان ماه رمضان دایر خواهند بود، اظهار کرد: کالاهای اساسی پرمصرف خصوصا در حوزه محصولات کشاورزی با همراهی تعاون روستایی و جهاد کشاورزی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

کوشش تبار توجه به کیفیت و تنوع کالاها، انتخاب مکان‌های مناسب و شایسته، تعیین مکان‌هایی که دهک‌های پایین جامعه به آن دسترسی داشته باشند و ... را از جمله مواردی دانست که در ارتباط با این بازارچه ها باید مد نظر قرار گیرد و عنوان کرد: لازم است این مراکز در اختیار تولیدکنندگان قرار بگیرد و هیچ اجاره‌ای هم از آنها اخذ نشود.

وی رصد مستمر این مراکز خصوصا از بعد کیفیت و کمیت کالاهایی که عرضه می‌شود را حائز اهمیت دانست و افزود: امیدواریم نتیجه این اقدامات را به صورت کاهش تورم اقلام خوراکی شاهد باشیم.

منبع: ایسنا

597438