علی باقری:

ما رنج و درد مردم فلسطین را انکار نمی‌کنیم

ما رنج و درد مردم فلسطین را انکار نمی‌کنیم و خواهان برقراری آتش‌بس طبق یک زمان‌بندی مشخص هستیم. جمهوری اسلامی ایران بازیگر بسیار مهمی در منطقه است و می‌تواند نقشی اساسی ایفا کند و اسلوونی نیز همواره برای ایجاد زمینه گفتگو و جلوگیری از افزایش تنش‌ها در خاورمیانه آمادگی دارد.

تصویر ما رنج و درد مردم فلسطین را انکار نمی‌کنیم

به گزارش سایت خبری پرسون، سرپرست وزارت امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران بدون تردید از حق مشروع و ذاتی خود برای دفاع از امنیت، حاکمیت و تمامیت ارضی خود با هدف ایجاد بازدارندگی در مقابل اقدامات متجاوزگرانه رژیم صهیونیستی و تداوم امنیت و ثبات در غرب آسیا استفاده خواهد کرد.

به گزارش ایرنا علی باقری روز یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ در گفت وگوی تلفنی با تانیا فایون وزیر امور خارجه اسلوونی با اشاره به استمرار و توسعه تجاوزگری رژیم صهیونیستی اظهار داشت: با گذشت حدود سیصد روز از جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم بی پناه فلسطین در غزه، صهیونیست‌های شکست خورده در مقابل قدرت مقاومت، پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی خود را در کشتار زنان، کودکان و مردم بی‌دفاع و اماکن غیرنظامی به‌کار می‌گیرند.

وی در همین چارچوب تاکید کرد: صهیونیست‌ها همچنین مبادرت به انجام اقدامات تروریستی علیه اماکن غیرنظامی در سایر کشورها مانند یمن، لبنان و اخیراً در تهران کردند.

سرپرست دستگاه دیپلماسی در این گفت وگو اظهار داشت: ما به‌عنوان جمهوری اسلامی ایران از سکوت طرف‌های اروپایی و عدم اجازه صدور حتی یک بیانیه در شورای امنیت سازمان ملل متحد در مقابل تجاوزات رژیم صهیونیستی به تهران، یمن و لبنان در تعجبیم. همچنین عدم محکومیت ترور رئیس دفتر سیاسی حماس از سوی کشورهای اروپایی نیز برای ما جای سؤال دارد.

باقری همچنین خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران بدون تردید از حق مشروع و ذاتی خود برای دفاع از امنیت، حاکمیت و تمامیت ارضی خود با هدف ایجاد بازدارندگی در مقابل اقدامات متجاوزگرانه رژیم صهیونیستی و تداوم امنیت و ثبات در غرب آسیا استفاده خواهد کرد.

تانیا فایون وزیر امور خارجه اسلوونی نیز ضمن اشاره به حق جمهوری اسلامی ایران در دفاع از خود تاکید کرد: ما هرگونه نقض حقوق بین‌المللی را محکوم می‌کنیم و امیدواریم همه طرف‌ها با حفظ خویشتن‌داری با حکمت و درایت در جهت تامین ثبات در منطقه گام بردارند.

وی با تاکید بر اهمیت نقش جمهوری اسلامی ایران در ثبات و امنیت منطقه افزود: ما رنج و درد مردم فلسطین را انکار نمی‌کنیم و خواهان برقراری آتش‌بس طبق یک زمان‌بندی مشخص هستیم. جمهوری اسلامی ایران بازیگر بسیار مهمی در منطقه است و می‌تواند نقشی اساسی ایفا کند و اسلوونی نیز همواره برای ایجاد زمینه گفتگو و جلوگیری از افزایش تنش‌ها در خاورمیانه آمادگی دارد.

وزیر امور خارجه اسلوونی ضمن تبریک انتخاب رییس جمهور جدید کشورمان اظهار داشت: رئیس جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی پیام مهمی را به جهانیان ارسال کرد.

منبع: ایرنا

729531