دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر عدم توجه به شایعات علیه دولت سیزدهم ،گفت: کابینه سیزدهم جوان، هماهنگ، عملیاتی و جهادی است.
محمدیاری در مخالفت با کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم بیان کرد؛

در کابینه رئیسی ردی از بانوان نیست!

نماینده مردم طوالش در مجلس با انتقاد از عدم حضور زنان در کابینه گفت: بانوان نیمی از جمعیت را تشکیل می‌دهند و استفاده از ظرفیت آنها ضروری است که این موضوع در کابینه آقای رئیسی دیده نمی‌شود،
سلیمی در موافقت با کلیات کابینه سیزدهم در صحن علنی مطرح کرد؛

حلقه بسته مدیریتی با وزرای پیشنهادی رئیسی شکسته شد!

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه کابینه پیشنهادی رئیسی حلقه بسته مدیریتی را شکسته است ،گفت: کشور تاکنون اسیر چنگال مدیریت عده‌ای خاص بوده است.
ایزدپناه در موافقت با کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم:

کابینه دولت سیزدهم از نیروهای انقلابی و بابرنامه تشکیل شده است

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس با اشاره به اینکه کابینه دولت سیزدهم متشکل از نیروهای انقلابی و بابرنامه تشکیل شده است، بیان کرد: وزرا در جلسه فراکسیون توسعه متوازن وعده دادند که به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته توجه بیشتری داشته باشند.
حسین زاده بحرینی در صحن علنی مطرح کرد؛

آقای رئیس جمهور؛ مراقب باشید مغلوب بانک ها نشوید!

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس ضمن انتقاد از عدم ارائه برنامه منسجم از سوی دولت در خصوص مسائل فرا وزارتخانه ای، گفت: آقای رئیسی مراقب باشید بانک ها زمینتان نزنند بانک های خصوصی اند که ریشه اقتصاد کشور را خشکانده اند.
نوروزی در صحن مجلس بیان کرد؛

مخالف کابینه پیشنهادی رئیسی ام!

نماینده مردم رباط کریم در مجلس یازدهم با بیان اینکه برنامه ارائه شده از سوی وزرای پیشنهادی در راستای سیاست های کلی نظام وحل فاصله طبقاتی نیست ، گفت:با کلیات کابینه پیشنهادی دولت مخالف هستم.
رییس جمهور طی سخنانی در صحن علنی مجلس برای دفاع از کابینه پیشنهادی خود گفت: می دانیم فرصت خدمت کوتاه و مشکلات مردم بسیارند. اکنون نوبت حرکت جهادی و مردمی با استفاده از نظرات نخبگانی و مشارکت مردمی است.
تجربه اقدام جهادی آیت الله رییسی در آستان قدس رضوی و قوه قضاییه در سال‌های اخیر موید این نکته است که می‌توان با نگاه مردمی، همراه شدن با مشکلات مردم و تلاش ساختاری برای رفع این مشکلات در ابعاد مختلف، از ظرفیت اعتمادسازی مردم برای حل مشکلات بهره جست و کشور را از اوضاع کنونی نجات داد.
محمد مهدی اسماعیلی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در نشستی صمیمانه با مدیران خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها و سایت‌های خبری، درباره برنامه‌ها و اولویت‌های کاری این وزارت‌خانه در دولت سیزدهم به هم‌فکری و تبادل نظر با ایشان پرداخت.

در این جلسه که بیش از سه ساعت به طول انجامید، حدود ۳۰ نفر از مدیران ارشد رسانه‌ای از گرایشات مختلف سیاسی حضور داشتند و شرکت کنندگان به بیان دغدغه‌ها، دیدگاه‌ها و نقطه نظرات پیشنهادی خود در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه پرداختند.

اسماعیلی در این نشست یکی از اصلی‌ترین مشخصه‌های دولت سیزدهم را گفت‌وگو با همه قشرها برای درک متقابل و استفاده از دیدگاه‌های همه برای سیاست‌گذاری منطبق با منافع و خواست مردم ذکر کرد و گفت:

نیاز امروز کشور هم افزایی، همکاری و همدلی حداکثری برای عبور از مشکلات و حل معضلات بویژه معیشت مردم است.

آنچه بعنوان آسیب شناسی شرایط فعلی فرهنگ و هنر در برنامه اینجانب به مجلس ارائه شده، گزارش دستگاه های مرتبط بوده و نه دیدگاه اینجانب. لذا در برنامه ارائه شده تلاش کرده ایم همه سلایق درکنار هم در توسعه فرهنگ و هنر ایرانی همکار هم باشند.

وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین سعه صدر ، تقویت اخلاق و تاکید بر همبستگی ملی در مسیر منافع و امنیت ملی را از مهم ترین عناصر لازم برای تقویت و همکاری در راستای توجه به فرهنگ، هنر و رسانه برشمرد.

تاکید بر ضرورت نقدپذیری از جانب دولت و سعه صدر مسئولان ، توجه به اقتصاد رسانه ، رسیدگی به محدودیت های بوجود آمده برای اصحاب فرهنگ و هنر ناشی از ویروس کرونا، ایجاد تعامل سازنده با رسانه ها به صورت مستمر در تمامی ارکان دولت، نگاه ویژه به افکار عمومی و دغدغه های آحاد مردم و ... از جمله محورهای مورد تاکید مدیران رسانه ها در نشست با وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی بود