دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

دولت سیزدهم در حالی کار خود را آغاز می‌کند که گره‌های متعددی در حوزه‌های توسعه‌ای شامل مسائل مختلف و در هم‌ تنیده و پیچیده اقتصادی، فرهنگی و سیاسی، جامعه ایران را احاطه کرده است. گسترش مرگ‌بار کرونا هم پیامدهای انسانی، اجتماعی و اقتصادی گسترده‌ای برجای گذارده است.
رئیس‌جمهور به تیم اقتصادی دولت مأموریت داد با استفاده از تجربه‌ها و دیدگاه‌های نخبگان هرچه سریع‌تر بودجه دولت و راهکارهای تقویت ارزش پولی را بررسی و ارائه کند.
موضوع کمبود منابع آب در کشور که باید از آن به یک ابرچالش یاد کرد، حال و آینده کشور را به مخاطره انداخته است.عوامل متعددی در ایجاد این ابرچالش نقش داشته‌اند که مهم‌ترین آن سوءمدیریت و عدم وجود یک راهبرد مشخص و بلندمدت در استفاده و بهره‌برداری بهینه از منابع آبی بوده است.
عضو فراکسیون انقلاب اسلامی ضمن تاکید بر تخریب دولت سیزدهم توسط جبهه اصلاحات گفت: رفتارهای دولت مردمی تا امروز بازخورد خوبی در میان مردم داشته است اما اصلاح‌طلبان به دنبال کاهش دستاوردهای دولت هستند.
رئیس فوریت‌های امنیتی اطلاعات و اخبار وزارت کشور، گفت: خبری که مبنی بر شهادت سرباز وظیفه امیرحسین دهقان در برخی رسانه ها و فضای مجازی منتشر شده اشتباه است و این خبر رسما تکذیب می شود.
با رأی اعتماد مجلس به 18 وزیر پیشنهادی سید ابراهیم رئیسی، کار دولت سیزدهم عملا آغاز شد. این دولت به نظرم «نقطه‌عطفی»در تاریخ معاصر ایران است و سرنوشت کشور به نوع عملکرد آن گره خورده است. تاکنون نزاعِ درون حکومتی مانع از شفاف شدن ریشه‌های مشکلات جامعه ایران شده بود.
هرکس که دل در گرو ایران عزیز مان دارد حتما می‌داند و ایمان دارد که موفقیت این دولت موفقیت همه و از جمله مردم است. از این رو در این راستا چه کسی است که از گام مثبت دولت جدید دل شاد نشود و امید به آینده در او شعله ور نگردد.
دولت آقای رییسی رای اعتماد خود را گرفت. جز نامزد پیشنهادی برای وزارت آموزش و پرورش دیگر نامزدهای وزارت رای آوردند و بالاترین رای اعتماد را پس از انقلاب گرفته‌اند. شاید متوسط حدود 233 رای برای هر وزیر تایید شده است که قابل مقایسه با گذشته نیست.
رهبر معظم انقلاب در دیدار با رئیس‌جمهور و وزرای دولت سیزدهم؛

نگذارید وقت مردم و اسلام، تضییع شود

رهبر معظم انقلاب خطاب به رئیس‌جمهور وکابینه اش گفت: این چهار سال زود تمام می‌شود ، نگذارید این وقتی که متعلق به مردم و اسلام هست، تضییع بشود از این رو از همه‌ امکانات، زمانی و وقتی استفاده کنید.
امیری در مراسم معارفه معاون پارلمانی رئیس جمهور؛

مجلس در رأی اعتماد بالا به کابینه سنگ تمام گذاشت

معاون سابق پارلمانی رئیس‌جمهور دولت دوازدهم با اشاره به رای اعتماد بالای مجلس به وزرا گفت: من جز بزرگواری از نمایندگان چیز دیگری ندیدم، مجلس با دادن رای اعتماد بالا به وزرا سنگ تمام گذاشتند.
اقدامات اصلی و اولویت های مهم کشور چیست و چه باید باشد؟

مردان جهادی؛ ژنرال های میدانی

با اتمام بررسی صلاحیت های وزرای دولت سیزدهم و انتخاب 18 مرد دولت رئیسی کار برای تغییر آغاز شد و تمامی وزرا در نخستین جلسه هیات دولت عهد نامه ای را امضا کرده و هم قسم شدند که ابتدا خود را خادم مردم و پس از آن هرکدام مرد میدان باشند.
سید ابراهیم رئیسی در بازدید سرزده از بیمارستان رازی شهر اهواز اعلام کرد: اولویت ما رسیدگی به بحث کرونا بوده و دولت در این راستا تمام کمک خود را به خوزستان انجام می‌دهد.
رئیس جمهوری در اولین سفر استانی:

حق بزرگ خوزستان به گردن ایران

رئیس جمهوری در نخستین سفر استانی خود به استان خوزستان از حق بزرگ این استان به گردن کشورمان گفت.