دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

نمایندگان مردم در خانه ملت، به جواد اوجی به عنوان وزیر نفت اعتماد کردند.
رئیس جمهور در دفاع نهایی از برنامه های وزرای پیشنهادی:

انتخاب وزرای جوان پیام امید به جوانان کشور است

رئیس جمهور در دفاع از برنامه‌های وزرای پیشنهادی خود ضمن تقدیر از تمام نمایندگان، رئیس و هیأت رئیسه مجلس به جهت تسریع در بررسی صلاحیت وزرای معرفی شده گفت: اقدام مجلس جلوه‌ای از مردم‌سالاری دینی بود.
وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در دفاع از برنامه‌های خود با اشاره به غفلتی که باعث شده دشمن ظرفیت‌های عظیم ورزش کشور را تحلیل دهد، گفت: ما ظرفیت بالقوه ورزش را به فعلیت می‌رسانیم.
نماینده مردم میانه در مجلس در تذکری به نمایندگان مبنی برنسبت دادن همه موضوعات به رهبرانقلاب در تائید صلاحیت وزرای پیشنهادی. گفت: موافقان و مخالفان محترم در جهت اثبات دیدگاه هایشان سعی کنند به عقل، استنباط و استدلال خود تکیه کنند .
کوچکی‌نژاد در تذکر شفاهی؛

نمایندگان اتهام نزنند!

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی از نمایندگانی که در اظهارات خود به وزرای پیشنهادی دولت مطالب ناگواری را نسبت دادند، انتقاد کرد.
وزیر کشور با صدور پیامی در آخرین روز خدمت در کسوت وزارت کشور، از همه مردم ایران، فعالان عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی و اصحاب رسانه برای بزرگواری ها، نجابت ها، سخاوتمندی‌ها و حوصله داری‌شان سپاسگزاری کرد.
اظهارنظر درباره کابینه سید ابراهیم رئیسی با توجه به چهره‌های جدید و عدم شناخت دقیق از آنها، دشوار به نظر می‌رسد. هرچند برخی وزرا، سوابق وزارت و در حد معاون وزیر داشته‌اند و البته که طبق قانون هیچ الزامی هم وجود ندارد، کسی که قرار است وزیر شود حتما قبل از آن وزیر یا در حد معاون وزیر بوده باشد اما درمجموع طبیعی است که در هر انتخاباتی یک گردش نخبگانی اتفاق بیفتد.
یکی از موافقین جلسه معرفی وزیر جدید بهداشت در مجلس علت موافقت خود را چنین بیان کرد که «ایشان طرفدار طب سنتی است و اساسا بنیانگذار دانشکده‌های طب سنتی در کشور ایشان بوده است.»
انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم با پیروزی حجت‌الاسلام‌‌ والمسلمین رییسی به پایان رسید. پیروزی رییسی در انتخابات ظاهرا بیانگر آغاز دوران جدیدی در حیات سیاسی جمهوری اسلامی ایران بود، چراکه از نظر سیاسی بلوک حاکمیت تقریبا یکدست شده و نیروهای متعلق به یک جناح سیاسی قوای سه‌گانه مملکت و دیگر نهادهای حاکمیتی را در اختیار دارند.
معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به به نوسانات اخیر بازار ارز در کشور گفت: با کابینه‌ای که امروز از مجلس شورای اسلامی رأی خواهد گرفت و دولت استقرار می‌یابد، اثرات مثبتی را در بازار ارز شاهد خواهیم بود.
معاون اول رییس جمهور خبر داد:

گشایش در پول های بلوکه شده ایران

معاون اول رییس جمهور از برخی گشایش ها در پول های بلوکه شده ایران در جریان گفتگوی رییسی با همتایان خارجی، خبر داد.
رئیس جمهور، با صدور حکمی محسن رضایی میرقائد را به سمت معاون اقتصادی رئیس جمهور، دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا و دبیر ستاد اقتصادی دولت منصوب کرد.
در خصوص گرانی های نامتعارف اخیر؛

تیر خلاص وزرای دولت روحانی در نفس های آخر!

نماینده شاهین دژ در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از گرانی های اخیر گفت: در شرایطی که هنوز کابینه دولت سیزدهم تشکیل نشده، عده ای از مسئولان اجرایی به ویژه در حوزه صنایع و معادن به صورت چراغ خاموش در حال انجام فعالیت های غیرمنطقی هستند که این کار درست نیست.
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پرسون؛

باید هرچه زودتر دولت جدید مستقر شود/ مجلس نباید آدم دولت باشد

شرایط فعلی کشور به دلیل تحریم‌ها و اتفاقاتی که در همسایگی ما به خصوص در افغانستان رخ می‌دهد، شرایط خاصی است. در نتیجه این شرایط ایجاب می‌کند که هرچه زودتر دولت جدید مستقر شود و مسئولیت کار را بر عهده گیرد تا بتواند برای اتفاقات داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی تدبیری جدی‌تر بیندیشد.