دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

اشتباه لفظی سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در سخنرانی مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی در مصلی تهران که دیروز برگزار شد، در فضای مجازی بازتاب یافت.
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: در دوره قبل مجلس شورای اسلامی، تحقیق و تفحصی درمورد دوتابعیتی ها انجام شد و مجلس رای داد که ۷۰ نفر از مسئولین و مقامات پرونده دوتابعیتی دارند بعضی از افراد اقامت دائم داشتند و برخی اقامت موقت که آقای روحانی در راس آنها قرار داشت.
سخنگوی دولت گفت: تب و تاب مردمی گویای این است که با گذشت دو سال از شهادت «سردار دل­ها» حزن و دل­تنگی کمتر که نشده هیچ، غلیان بیشتری هم در جان همه ایرانیان و آزادی­خواهان غیرایرانی انداخته است. خود مردم با «جان» پذیرای مکتب سردار «دل» ­ها شده­‌اند.
رییس جمهور در مراسم دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی :

مکتب سردار سلیمانی نه با ترور از بین می‌رود نه با موشک

رییس جمهوری گفت: اگر شخصیت یک‌ فرد بسیار توسعه یافت دیگر فقط یک فرد حقیقی نیست، بلکه توسعه وجودی، او را شخصیتی می‌کند که به عنوان یک ملت و یک مکتب از او یاد می‌شود و این مکتب نه با ترور از بین می‌رود نه با موشک.
دیروز تذکرات بهارستان‌نشینان به دولت سیزدهم با 36 تذکر کتبی نمایندگان مجلس به رئیس‌جمهور و وزرا، رکورددار شد. البته گزارش صدروزگی شروع به کار دولت طبق آماری که منتشر شده بود، نشان می‌دهد حداقل 255 سؤال از سوی نمایندگان از دولت طرح شده و همچنان این روند ادامه‌دار بوده است.
رئیسی رعایت مصرف گاز، برق و آب در کشور را مهم برشمرد و تصریح کرد: ان‌شاء‌الله امسال با رعایت الگوی مصرف شاهد قطعی گاز و برق در کشور نباشیم البته تحقق این امر در گرو همکاری مردم است.
داماد حسن روحانی رئیس‌جمهور پیشین می گوید: هیچ‌کس به آقای روحانی نگفته که ساکت باشد و چنین چیزی هم امکان ندارد. آقای روحانی در هشت سالی که رئیس‌جمهور بود یک چهره مناسب از ایران در دنیا ترسیم کرد و اجماع جهانی علیه ایران را از بین برد، هم به قدرت نظامی توجه کرد و هم به قدرت اقتصادی و بحث‌های معیشتی.
رئیسی با تاکید بر ضرورت اجرای کامل قانون نسخه الکترونیکی، گفت: تا تکمیل زیرساخت‌ها در برخی شهرها برای موارد ضروری و استثنایی با تشخیص وزارت بهداشت و درمان به منظور جلوگیری از اجتماع و ازدحام جمعیت و خطر شیوع بیماری مجوزهای لازم صادر شده تا مشکلی برای شهروندان بوجود نیاید.
رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه دولت برنامه‌ای برای افزایش نرخ بنزین ندارد، گفت: در حال بررسی طرح‌هایی هستیم که نحوه توزیع بنزین را عادلانه کند که آن هم فعلاً به‌صورت آزمایشی و محدود اجرا می‌شود.
رئیس جمهور ضمن بیان اینکه با تلاش دولت برخلاف گذشته استقراض از بانک مرکزی انجام نمی‌شود، اظهار داشت: دولت در دو جبهه خنثی سازی و رفع تحریم ها فعالیت می‌کند و با فعالسازی ظرفیت های کشور امکان رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصد وجود دارد.
رئیسی در دیدار با آیت الله جوادی آملی:

بنای دولت تعامل با دنیا است

رییس جمهور با تاکید بر ضرورت افزایش و بهبود روابط بین‌المللی ایران گفت: دولت از ابتدا اصل را بر تعامل با دنیا به ویژه همسایگان گذاشته است.
رئیسی در دیدار با آیت الله نوری همدانی در سفر استانی به قم:

گرانی و تورم به زودی متوقف خواهد شد

رییس جمهور گفت: گرانی و تورم به زودی متوقف خواهد شد. گرانی‌های اخیر نتیجه تصمیمات نادرست گذشته‌است و آثار تصمیمات ما در ماه‌های آینده روشن می‌شود.
بر اساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ برای برنامه تقویت بنیه دفاعی و تحقیقات راهبردی دفاعی تا مبلغ چهار میلیارد و پانصد میلیون یورو از سوی سازمان برنامه و بودجه تخصیص خواهد یافت.
وزیر اطلاعات از عزم دولت سیزدهم برای بهبود معیشت مردم خبر داد و با گرامیداشت حماسه ۹ دی گفت: مردم در این روز با حضور در خیابان‌ها یکبار دیگر دشمنان را مأیوس کردند و نشان دادند همچنان پای بند به انقلاب و رهبری هستند.
سازمان آگهی های پرسون