دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

تجربه برگزاری انتخابات الکترونیکی در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی موجب شده تا وزارت کشور مجددا پیشنهاداتی را برای برگزاری انتخابات ریاست‌ جمهوری به صورت الکترونیکی به شورای نگهبان ارائه کند.
اینکه کدام‌یک از افرادی که طی روزهای آتی نامزدی خود را برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام می‌کنند و موفق به ورود به پاستور خواهند شد، آینده مشخص خواهد کرد؛ اما شواهد نشان می‌دهد چنانچه شرایط به سمت انتخاب نزدیک‌ترین فرد به تفکر رئیس دولت سیزدهم پیش برود، سعید جلیلی احتمالا شانس زیادی را برای نشستن بر صندلی سلف خود خواهد داشت.
شورای نگهبان از ۱۵ الی ۲۱ خرداد صلاحیت‌های ثبت‌نام‌کنندگان را بررسی می‌کند و روز ۲۲ خرداد اسامی نامزد‌های انتخابات دولت چهاردهم منتشر خواهد شد. به‌گفته‌ی سخنگوی ستاد انتخابات، مهلت تبلیغات کاندیدا‌ها از ۲۳ خرداد الی ۶ تیرماه است و رأی‌گیری برای انتخابِ نهمین رئیس‌جمهور ایران در روز ۸ تیر ۱۴۰۳ انجام خواهد گرفت.
با آه و اشک و بدرقه میلیونی ایرانی ها و وداع پایانی مشهدی ها

پیکر آیت الله ابراهیم رئیسی در حرم امام رضا(ع) خاک شد و آرام گرفت

سرانجام آیت الله ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در آخرین سفر استانی خود در حرم و صحن امام رضا(ع) آرام گرفت و ملت با پیکر خادم الرضا(ع) و شهید جمهور وداع کردند.
رسانه خبری و تحلیلی پُرسون آخرین لیست کاندیداهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری که حاصل شنیده ها، گمانه زنی ها و لیست هوادران علاقمندان به کاندیداتوری برخی از چهره های سیاسی است را منتشر میکند و در صورت تمایل چهره های سیاسی نسبت به بروز رسانی و انتشار آن اقدام خواهد کرد.
عیسی زارع پور وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات در گفتگو اختصاصی با خبرنگار پُرسون مشهد خاطره ای از شهید سید ابراهیم رئیسی نقل کرد.
بر اساس اعلام مسوولان در معاونت توسعه و مدیریت منابع انسانی استانداری خراسان رضوی، افزون بر سرکنسول‌ها و روسای نمایندگی‌های خارجی مستقر در مشهد مسوولانی از عراق و افغانستان تاکنون وارد مشهد شده و در مراسم تشییع حضور دارند.

با حضور خیلی عظیمی از مردم، مسئولین و دیپلمات‌ها

وداع مردم با وزیر امور خارجه در محل وزارت امور خارجه

معاونت دفتر مقام معظم رهبری همچنین گفت: شهید امیر عبداللهیان از دانش برجسته ای برخوردار بود. او توانست با تولید ادبیات مقاومت در شرایط سخت از انقلاب و مقاومت دفاع کند.
بشار اسد تماس تلفنی با مخبر؛

برای عرض تسلیت به ایران خواهم آمد

رئیس جمهور سوریه خاطرنشان کرد: بسیار مشتاق بودم در این روزها در کنار ملت ایران باشم و به دیدار رهبری معظم انقلاب اسلامی برسم و مراتب تعزیت خود را شخصا اعلام کنم لذا در اولین فرصت برای عرض تسلیت و تحکیم پیوندهای سیاسی دو کشور به ایران سفر خواهم کرد.
سرپرست ریاست جمهوری در دیدار با نخست‌وزیر ارمنستان با اشاره به راهبرد اصلی سیاست خارجی دولت مردمی در گسترش روابط و همکاری‌ها با همسایگان اضافه کرد: این راهبرد هیچ تغییری نخواهد کرد و با قوت تداوم خواهد یافت.