دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

انتخابات ریاست جمهوری تا چند وقت دیگر برگزار می شود اما برخلاف آنهایی که معتقدند در این انتخابات رویه های مرسوم تغییر خواهد کرد و شرایط برای انتخاباتی رقابتی و خوب فراهم خواهد شد، اما به نظر نمی رسد که تاکنون شورای نگهبان رویه های گذشته خود را تغییر دهد.
پروژه‌ای که او در دست گرفت و بسیار بزرگ‌تر از احیای 8770 کارگاه و کارخانه بود؛ پروژه احیای امید و اعتماد اجتماعی در ایران بود. پروژه‌ای که حالا پس از شهادت و تشییع باشکوه پیکرش می‌توان گفت، آن نیز با موفقیت احیا شد. شاید انتخابات تیر 1403 اولین نشانه آن باشد.
مشارکت و عدم مشارکت مردم ما تابع تبلیغات خارجی و توطئه دشمنان و این‌جور عوامل نیست. فقط تابع کیفیت و اعتبار صندوقی است که جلوی آنها گذاشته می‌شود. ناامید نباید بود. هفته آینده روشن خواهد شد.
سرپرست ریاست جمهوری با تاریخی و برادرانه خواندن رابطه جمهوری اسلامی ایران و عمان، تصریح کرد: ظرفیت‌های استفاده نشده‌ای در دوکشور، به ویژه در بخش اقتصادی وجود دارد که در صورت بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها، تعاملات و تبادلات تجاری فیمابین تا چندین برابر میزان فعلی افزایش خواهد یافت.

سرپرست وزارت خارجه کشورمان در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه عمان گفت: ایران و عمان با هم همکاری‌های جدی و موثر در دوره پیش رو خواهند داشت.
وزیر کشور گفت: ماه خرداد امسال متأثر از شهادت رییس جمهور انقلابی، مرد خستگی‌ناپذیر، مجاهد، مؤمن و محبوب محرومان حضرت آیت الله رییسی و همراهان شهید ایشان است.
معاون پارلمانی سابق دولت گفت: از دولت آقای رئیسی ۶ هزار سوال مطرح شد که در خصوص ۲۹ سوال نمایندگان قانع نشدند و به صحن آمد به ایشان گفتم سحر و جادو انجام نمی‌دهیم صحبت کردیم و نتیجه گرفتیم. مثلا در بحث استیضاح تنها یک استیضاح به نتیجه رسید و مابقی از دستور کار خارج شد، در صورتی که بعضی از وزرا چندین بار بحث استیضاح‌شان مطرح شده بود.
ضرورت صیانت از سرمایه اجتماعی کشور،جلوگیری از ایجاد فضای تخریبی در رقابت‌های انتخاباتی و مشارکت همه افراد و مراجع اجتماعی،سیاسی، فرهنگی و هنری در ایجاد فضای انتخاباتی به ویژه قبل از آغاز رسمی رقابت‌های انتخاباتی در نشست سران قوا مورد تاکید قرار گرفت.