دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

معاون اقتصادی رئیس جمهور در هفته جاری به مجلس می‌رود و قرار است برنامه‌ها و رویکردهای اقتصادی دولت سیزدهم بررسی شود.
معاون اول رئیس‌جمهور گفت: دولت در خط مقدم برنامه‌ها و سیاست‌های جمعیت و ترویج فرزندآوری قرار دارد و در این مسیر از اجرای برنامه های ستاد ملی جمعیت به طور جدی پشتیبانی خواهد کرد.
رئیسی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا:

با انجام واکسیناسیون می‌توان اقدام به بازگشایی مدارس کرد

رئیس‌جمهور با اشاره به اهمیت و نقش فضای علمی و آموزشی کشور در پویایی جامعه گفت: طوری برنامه ریزی شود تا مدارس و دانشگاه‌ها از اول آذر طبق شیوه‌نامه‌ها بازگشایی شوند.
وزرای جهاد کشاورزی، نیرو، ارتباطات و فناوری اطلاعات، ‌رییس سازمان محیط زیست و استاندار خوزستان این هفته درباره مصوبات سفر به مناطق زلزله‌زده شهرستان اندیکا در خوزستان به نمایندگان مجلس شورای اسلامی گزارش می‌دهند.
هنوز آفتاب به کوه‌های سربه‌فلک کشیده منطقه‌ای کوهستانی در محدوده مرکز رشته کوه‌های زاگرس که تقریبا حدود ۷۰ درصد آن را کوه‌ها و تپه‌ماهورها و حدود ۳۰ درصد دیگر را دشت‌ها و فلات‌های میان‌کوهی تشکیل می‌دهد، نتابیده بود که خبری سکوت هوای گرگ‌ومیشی سپیده‌دم را در هم شکست: «اندیکا لرزید».
وزرای دفاع، صنعت، معدن و تجارت، میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی در هفته پیش‌رو برای پاسخ به سوالات نمایندگان و تشریح آخرین برنامه‌ها در کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی حاضر خواهند شد.
وزیر نفت گفت: باتوجه به مشکلات ایجاد شده برای کارت های سوخت، برای افرادی که دچار مشکل شده اند سهمیه جبرانی در نظر گرفته شده که تا پایان ماه اعلام خواهد شد.
رئیسی در حاشیه بازدید از مناطق زلزله زده اندیکا؛

ضرورت تسریع در حل مشکلات زلزله زدگان با توجه به شروع سرما

رئیس جمهور در بازدید از منطقه زلزله زده اندیکا، گفت: با توجه زودرس بودن سرما در مناطق زلزله زده اندیکا باید اقداماتی عاجل برای حل مشکلات در این منطقه انجام شود.
معاون اول رئیس جمهور اعلام کرد؛

ایجاد یک میلیون شغل در سال

معاون اول رئیس جمهور با تأکید بر ایجاد سالانه یک میلیون شغل گفت: باید سهم هر دستگاه و وزارتخانه از اشتغال در نظر گرفته شده تعیین و پیگیری شود.
فاطمی‌عقدا در گفت‌وگو با پرسون:

دولت، قشر ضعیف نیازمند مسکن را از دیگران تفکیک کند

یک کارشناس حوزه مسکن بیان کرد: دولت باید با تقسیم بندی کسانی که واقعا مستحق و واجد شرایط استفاده از تسهیلات مسکن ارزان هستند را از دیگر متقاضیان تفکیک کند. هنوز مشخص نیست که چه تعداد خانوار واجد شرایط مسکن ارزان قیمت هستند، اگر این مسئله روشن شود، برنامه دولت راحت‌تر انجام می‌شود.  
وزیر بهداشت گفت: ما طبیبیم ما جامعه سلامتیم، نه صنعتگریم، نه تاجریم و نه سیاستمدار و باید قدر خودمان را بدانیم؛ بنابراین نمی‌توانیم درمان مردم را معطل تاخیر و تعجیل تصمیم‌گیری این و آن کنیم و جان مردم مهمترین اولویت ماست.
وزیر کشور به نگرانی مردم نسبت به موضوع اخیر اختلال در پمپ‌های بنزین اشاره کرد و گفت: دشمن برای آبان ماه برنامه ریزی کرده و این اختلال، آغاز آن قلمداد می‌شود، اما مردم با بصیرت و احساس امیدی که در آن‌ها ایجاد شده می‌بینند که رئیس جمهور می‌خواهد راه جدیدی را ایجاد کند و این امر سبب ایجاد اعتماد و آرامش در جامعه شده است.
رئیس جمهور درباره تکلیف دولت در توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی به‌ویژه در استان تهران، گفت: قطعاً نباید توقع داشت مشکلات انباشته شده از سال‌های گذشته یک شبه برطرف شود، اما دولت سیزدهم حتماً به وظایف خود در این زمینه عمل خواهد کرد.
حجت الاسلام حسین میرزایی در نامه ای به رئیس جمهور بر اهمیت رود حیاتی زاینده تاکید کرد که در این خصوص غلامحسین اسماعیلی به وزیر نیرو در خصوص تشکیل ستاد احیای زاینده رود دستور بررسی و اقدام داد.