دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

نماینده مردم زاهدان در مجلس گفت: با گذشت سه ماه از شروع به کار دولت و به نظر می‌رسد که بعضی از وزرا در ماه عسل انتصابات به سر می‌برند و برخی اختلاف نظرها در تیم اقتصادی، فشار سنگین گرانی و تورم که سال‌ها کمر مردم را خم کرده را به حاشیه رانده است.
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت سیزدهم باید در مذاکرات آینده به طور جدی حقوق ملت ایران را پیگیری کند و نباید اشتباهاتی که در دولت سابق انجام شد، تکرار شود.
رئیس جمهور درجلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با قدردانی از تلاش و فداکاری کادر بهداشت و درمان، گفت: پرداخت مطالبات کادر درمان کشور با اولویت انجام شود.
وزیر کشور در ابلاغیه‌های جداگانه‌ای به استانداری‌های خراسان رضوی و آذربایجان شرقی با تاسیس شهرداری در شهرهای «گرماب»، «نسر»، «حسن آباد»، «چخماق» و «کرد کندی» موافقت کرد.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: عدم الحاق ایران به FATF هیچ تاثیری در دادوستدهای بین‌المللی کشورمان ندارد و ضرورتی ندارد ما این تعهدات را بپذیریم.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: اگر نظر وزارت اقتصاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام شود؛ ظرف دو هفته می‌توان این طرح را در صحن مجلس به تصویب رساند و بعد از آن تأیید شورای نگهبان گرفته شود و به راحتی می‌توان ظرف یکی دو ماه آینده این طرح را نهایی کرد.
برخی نهادها، هیأت‌های اجرایی و بنیاد‌ها هستند که کمتر گزارش و آماری از عملکرد آنها منتشر شده و در اختیار افکار عمومی قرار می‌گیرد. این در حالی است که اینگونه نهادها از دیر باز صاحب ردیف بودجه‌هایی هستند و بدون گزارش عملکرد بودجه سالانه خود را از دولت دریافت می‌کنند.
بدون تردید یکی از مهم‌ترین مشکلات اقتصادی ایران، وضعیت نامناسب اشتغال است. به نظر بنده بیشترین اثر در نابسامانی‌های اجتماعی کشور را باید متوجه وضعیت بیکاری، اشتغال ناقص و ساختار شغلی دانست.
معاون اقتصادی رییس جمهوری با اشاره به اینکه آمریکا در سه سال گذشته ما را در محاصره اقتصادی قرار داده‌است، گفت: محاصره اقتصادی ایران توسط آمریکا باید با همت مردم شکسته شود.
رئیس‌جمهور در گفت‌وگوهای تلفنی جداگانه با استاندار آذربایجان غربی و فرماندار مهاباد، ضمن دریافت گزارش آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده در مهاباد و میزان خسارات واردشده و شرایط مردم، دستورهای لازم را صادر کرد.
رئیسی در دیدار با نماینده مردم سمنان در مجلس خبرگان؛

وعده پوچ به مردم نمی دهیم!

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های خود در استان سمنان با آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده مردم این استان در مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفت‌وگو کرد.