دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

رییس جمهوری با اشاره به مشکل کم آبی و خشکسالی گفت: رسیدگی به مشکل کم آبی صرفاً به وزارت نیرو منحصر نمی‌شود و همه دستگاه‌های مرتبط، وظیفه دارند در مشورت با جوامع دانشگاهی راه حل ملی برای خشکسالی بیابند.
وزیر کشور گفت: اختیارات بیشتری به استانداران سراسر کشور واگذار خواهد شد و مطابق فرایند پیش بینی شده در بودجه ۱۴۰۱ صندوق توسعه ملی در استان ها شکل خواهد گرفت.
مشکلات داخلی ایران از هر جنسی که باشد به خود ایرانیان مرتبط است و با مطالبه گری در این سال‌ها حق و حقوق خود را فریاد زده اند و البته این فریادها و مطالبه گری ها هیچ ارتباطی با اجانب و قاتلان ملت ایران ندارد.
رئیس‌جمهور باانتقاد از اینکه برخی از مناطق آزاد از تولید فاصله گرفته و مرکز واردات شدند و صادرات کشور را تهدید می‌کنند، گفت: باید مراقبت کنیم مناطق آزاد به مرکز واردات بی‌رویه کالا تبدیل نشود.
مردادماه از نیمه گذشته بود که به تحلیف رئیس دولت سیزدهم رسیدیم و تمام مقامات در مجلس شورای اسلامی حاضر و مراسم تحلیف حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی انجام شد.
مخبر در آیین افتتاح ۲۵۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی سازمان بسیج مستضعفین؛

خطای ما این است که اقتصاد را به دست مردم نسپردیم!

معاون اول رئیس‌جمهور با بیا ن اینکه دولت مصمم است از همه ظرفیت‌های بسیج حداکثر استفاده را کند گفت: کار را می‌خواهیم به مردم بسپاریم چون بسیج به معنای مردم است.
نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکلات کشور که محصول دولت سابق است، یک شبه حل و فصل شود و نباید انتظار معجزه داشت گفت: در برخی از بخش‌ها هنوز مدیران دولت روحانی مشغول به کار هستند که بسیاری از این مدیران کارشکنی می‌کنند.
درحالیکه وزیر امور اقتصاد و دارایی تمرکز وزارتخانه خود برای تامین کسری بودجه بدون تورم را فروش اموال مازاد دولت اعلام کرده است، اکنون در نامه‌ای به رئیس جمهور معادل پانزده چالش فروش اموال مازاد دولت را مطرح کرده است.
مقتدایی در نامه ای به رییس جمهور خواستار شد؛

تشکیل شورای عالی آب با حضور شخص رئیس جمهور در اصفهان

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی در نامه ای به رئیس جمهوری خواستار توجه ویژه او به موضوع زاینده رود شد و گفت: به گونه ای تدبیر شود تا ضمن حضور شخص رییس جمهور در اصفهان و تشکیل شورای عالی آب و یا جلسه هیئت دولت در اصفهان، ابعاد مختلف موضوع بررسی شده و راهکارهای مناسب عملیاتی شود.
رئیس‌جمهور در جلسه ستاد ملی کرونا ضمن صدور دستورمبنی بر لغو ممنوعیت تردد شبانه در شهرها با توجه به واکسیناسیون عمومی،گفت: دغدغه و اولویت اصلی دولت، صیانت از جان مردم است و این مسیر را تا رسیدن به شرایط مطلوب با قوت ادامه خواهیم داد.