دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

ما در دنیای نسبیت‌ها حضور داریم و بالطبع نمی‌توانیم موردی را تماما رد و یا تایید کنیم. تغییر مدیران و مسئولان یک دولت با تغییر رئیس جمهور از همان موضوعاتی است که بسیار نسبی است و نمی‌توان در مورد آن حکم کلی و جامع داد.
رئیس جمهور با اشاره به قابل تحمل نبودن پرداخت‌های نامتعارف در دولت و شرکت های دولتی، از سازمان اداری و استخدامی کشور خواست قبل از نهایی شدن بودجه ۱۴۰۱ نسبت به تدوین یک نظام پرداخت عادلانه حقوق و دستمزد اقدام کند.
دست‌کم در اخبار دو، سه هفته گذشته و همچنین گمانه‌زنی بعضی از نزدیکان دولت، خاندوزی اولین اخراجی احتمالی کابینه سیزدهم لقب گرفته‌ است. این احتمال در هفته‌های گذشته براساس خبری غیررسمی مبنی بر تذکر ابراهیم رئیسی به خاندوزی درباره شرایط بورس بود و حالا ریشه آن به مجلس و سخنان بعضی از نمایندگان مرتبط با حوزه اقتصادی برمی‌گردد.
باز هم بحث‌ها در مورد انتشار فیش‌های حقوقی نجومی داغ شده است.به تازگی مشاور رسانه‌ای وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داده است که با ابلاغ اخیر وزیر کار یکی از درگاه‌های اصلی شکل‌گیری پرداخت‌های نجومی و مسئله دار مسدود شد؛ خرید سکه، کارت هدیه و تصویب بودجه محرمانه به هر شکلی ممنوع شد. تا کنون 3 نفر از نجومی بگیران در شرکت‌های زیر مجموعه وزارت کار برکنار شده اند.
نایب رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شبهه «انتصابات فامیلی» خط تخریب منتقدان علیه دولت سیزدهم ارزیابی کرد و گفت: طرح موضوع انتصابات فامیلی و دامن زدن به آن خط تخریبی علیه دولت است.
رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان این که دولت به جای افزایش غیرواقعی حقوق، قدرت خرید مردم را افزایش می دهد گفت: این روش بهتر از آن است که ۲۰ درصد حقوق را بالا بردند و ۳۰ درصد بر تورم کشور افزودند.
وزیر کشور با بیان اینکه پاسداشت و گرامیداشت هفته بسیج یک امر صرفا تشریفاتی نیست، گفت: باید نگرش و روحیه بسیجی در کار و خدمات رسانی به مردم عزیز ایران اسلامی به عنوان الگو مورد توجه بیشتر قرار گیرد. نیازمند بازشناسی ظرفیت‌های متنوع بسیج در کشور هستیم.
وحیدی در پیامی به مناسبت هفته بسیج بیان کرد؛

راز ماندگاری بسیج داشتن روحیه مردمی، انقلابی است

وزیر کشور راز بقا و ماندگاری بسیج را داشتن روحیه مردمی، انقلابی و خودشکوفایی دانست و گفت: کار و تولید و پیشرفت کشور نیازمند بسیج واقعی و حرکت از درون و رهایی از وابستگی و اتکای به بیرون است.
فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا با تاکید براینکه طرح ممنوعیت تردد شبانه برای درآمدزایی دولت نبود، گفت: با توجه به تغییر شرایط پروتکل‌های بهداشتی مورد بازنگری قرار می‌گیرد.
رئیسی در دیدار دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی مطرح کرد؛

برای همکاری‌های منطقه‌ای اهمیت ویژه‌ای قائلیم

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه ایران از فعال شدن و توسعه فعالیت های سازمان اکو حمایت می کند، گفت: تهران برای همکاری های منطقه ای در قالب سازمان همکاری‌های اقتصادی اهمیت ویژه‌ای قائل است.
رئیسی در دیدار جمعی از فرماندهان بسیج عنوان کرد؛

تلاش دولت برای گشایش در معیشت مردم با استفاده از ظرفیت بسیج

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه با حفظ و تقویت روحیه بسیجی می‌توان بر مشکلات غلبه کرد،‌ گفت: دولت مصمم است از ظرفیت بسیج برای رفع دغدغه‌ها و مشکلات مردم استفاده کند.
دولت و مجلس هرچند اختلافاتی دارند؛ اما یکی از نقاط اشتراک آنها «محرمانه‌کردن» جلسات، مقررات و قراردادها به نفع خود است و این در حالی است که «شفافیت» شعار همیشگی پاستورنشینان و بهارستانی‌ها بود.
طی 8 سال گذشته شاهد آسیب‌های بسیاری در ابعاد مختلف به کشور بودیم و یکی از این ابعاد ارتباط با تمام کشورهای دنیا بود. در مدتی که حسن روحانی سکان اداره قوه مجریه را در دست داشت، مردم با موضوعاتی آشنا شدند و در آن‌ها علم و آگاهی پیدا کردند که پیش از آن اهمیت چندانی نداشت.
پس از جلسه رئیس‌جمهوری با جمعی از افراد صاحب‌نظر، این سوال مطرح شد که مرز میان «اقتصاددان» و «اقتصادخوان» چیست؟ در این خصوص سه نگاه وجود دارد.
وحیدی در بدو ورود به استان کردستان؛

دولت درصدد توسعه استان‌های مرزی است

وزیر کشور گفت: یکی از مهمترین تلاش‌های دولت بر توسعه استان‌ها به‌ویژه استان‌های مرزی متمرکز است که کردستان از جمله آنهاست.
حسینی در واکنش به اظهارات اخیر برخی از اصلاح‌طلبان مبنی بر گزارش عملکرد ۱۰۰ روزه دولت؛

مشغول پس دادن تاوان دولت روحانی هستیم!

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: بدهی‌های بسیار زیادی از دولت سابق به ما رسیده است و علیرغم این مشکلات، دولت عزم جدی برای رفع مشکلات کشور دارد.