دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

رییس‌جمهور گفت: اطلاع‌رسانی در زمینه مسایل مربوط به کرونا فقط از طریق سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا باید انجام شود و کسی نباید به عنوان عضو ستاد ملی و یا متخصص در رسانه ملی با طرح نظرات شخصی، موجب تشویش در جامعه شود.
قطار انتصابات سفارشی و فامیلی، در حالی همچنان روی ریل خود در حال حرکت است که چندی پیش رئیس جمهور با تاکید بر اینکه بنده هیچ خط قرمزی ندارم گفته بود: «یکی از زمینه‌های بروز فساد، موضوع بکارگیری نیروی انسانی است، لذا در جذب نیرو باید صرفاً بر کارآمدی و صلاحیت‌های قانونی و شرعی تمرکز کرد و به همکاران خودمان نیز تاکید کنیم که از بکارگیری افراد به صرف آشنایی و رفاقت و بدون توجه به شایستگی‌ها خودداری کنند.»
دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد از فروش ویلاهای منتسب به نهاد ریاست جمهوری برای تامین هزینه پل خلیج‌فارس و سایر زیرساخت‌های جزیره قشم خبر داد.
آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی ماده واحده «افزایش ظرفیت پزشکی در مقطع عمومی» که در جلسه 851 و 852 مورخ 1400/9/23 و 07/10/ 1400 شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است، را برای اجرا ابلاغ کرد.
رئیس جمهور خطاب به مسئولان ذیربط با تاکید بر اینکه به هیچ وجه اجازه ندهید قیمت کالایی افزایش پیدا کند، گفت: دستگاه‌های مختلف هر امکاناتی اعم از نیرو و اختیارات که نیاز دارند اعلام کنند و در مقابل مکلف هستند که به طور قاطع مانع هرگونه افزایش قیمت شوند.
بودجه‌ای که کلیات آن در مجلس تصویب شد و کسانی که به عنوان موافق بودجه صحبت کردند هم عمدتا ادبیاتشان، ادبیات مخالف بود. به‌ویژه چهره‌های اقتصادی مجلس درخصوص کلیات بودجه موافقت نداشتند.
وزیر کار، تعاون و و رفاه اجتماعی در صفحه شخصی خود با انتشار نامه‌ای که خطاب به رئیس جمهور نوشته است، پیشنهاد خود را مبنی بر واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به مردم و اداره به صورت تعاونی مطرح کرد.
سازمان برنامه و بودجه بیانیه تندی علیه محمد کردبچه از مقامات سابق این سازمان منتشر کرد. کردبچه از جمله متخصصان در حوزه بودجه نویسی است و چند دهه است که در دولت‌های مختلف وظیفه بودجه نویسی را بر عهده دارد.
معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه واگذاری امور به جوانان و نخبگان و اتکا بر دانش و خلاقیت آنان گامی در جهت پیشرفت و حل مسائل کشور است، گفت: اگر به ایده ها و طرح های ارائه شده توسط نخبگان توجه کنیم می توانیم مسائل و چالش های پیش روی کشور را با هزینه های پایین مرتفع و زمینه رشد و توسعه کشور را فراهم کنیم.