دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

وزیر اسبق امور خارجه گفت: شرایط امروز منطقه و بین الملل بیانگر این است که در صورت یکپارچگی تشکل‌های سیاسی در ایران و تاکید آنها بر حق مسلم ایران برای غنی‌سازی صلح‌آمیز هسته‌ای می‌توان به لغو تحریم‌ها امیدوار بود.
رئیس جمهور کشورمان در جریان برنامه‌های سفر خود به روسیه، با حضور در دومای روسیه گفت: پایدارسازی و سودمند کردن روابط بین دو کشور نیازمند تسری همکاریها به حوزه های علمی، اجتماعی، فرهنگی و رسانه‌ای است و ما آماده توسعه حداکثری روابط پایدار و بلند مدت هستیم.
هدیه وزیر کار به برنامه «میدون» صداوسیما موجی از انتقادات را به همراه داشت. پس از افشای نامه هدیه میلیاردی عبدالملکی به صدا و سیما اساسی ترین سوالی که قابل طرح است این که این هدیه چه لزومی داشت؟
هنوز از نامه بیش از 200 نماینده مجلس یازدهم به ابراهیم رئیسی و دعوت او برای نامزد‌شدن در انتخابات ریاست‌جمهوری، 10 ماه نگذشته که سیب سیاست‌ورزی هزار چرخ خورده و چند وزیر کابینه دولت سیزدهم در زیر تیغ استیضاح همان نمایندگان قرار گرفته‌اند.
شفاف‌سازی هویت و چهره آشکار یک کشور برای ملتش و جهانیان است. اگر مسئولان دست به شفاف سازی نزنند و مسائل و موضوعات را برای مردم دقیق تبیین نکنند در مقابله با آن، مردم آن کشور نیز دست به مخفی کاری و پنهان سازی می‌زنند. در این مورد نظر خوانندگان را به نکات زیر جلب می‌نمایم.
حجت‌الله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت سیزدهم که زمانی توییت می‌کرد با یک میلیون تومان نیز می‌توان کار تولید کرد، حالا در مقام وزیر زیر نامه مدیر شبکه سوم تلویزیون که زمانی در دانشگاه امام صادق هم‌دانشگاهی بودند، پاراف کرده که برای پشتیبانی شش میلیارد تومان به مسابقه «میدون» داده شود.
در جلسه مشترک دولت و مجلس برگزار می شود؛

بررسی بسته پیشنهادی حذف ارز ترجیحی

نشست مشترک بررسی بسته پیشنهادی حذف ارز ترجیحی با حضور معاون اول رئیس جمهور، رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس مجلس شورای اسلامی و اعضای هیات رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ امشب برگزار می‌شود.
برخی وزرای اقتصادی نتوانستند مانند سیدابراهیم رئیسی کارایی داشته و هماهنگ باشند، بهتر است رئیس‌جمهور دست به کار شده و دست به اصلاحات اساسی در دولت بزند، چون هنوز امیدها به سیدابراهیم رئیسی بالاست.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در سفر به امارات برای بازدید از نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ به بیماری کووید ١٩ مبتلا شدم و به همین دلیل و به توصیه پزشکان در منزل به ادامه درمان می پردازم.
سخنگوی دولت در توییتی محور جلسه امروز رییس‌جمهور و تیم اقتصادی دولت را تغییر به نفع مردم عنوان کرد و گفت: منتظر خبرهای خوب باشید.
جلسه اخیر سید ابراهیم رئیسی با شخصیت‌هایی از جمله علی لاریجانی، کمال خرازی، علی‌اکبر ولایتی و سعید جلیلی اذهان را به این سمت برد که شاید قرار است رئیسی دستِ‌کم در حوزه سیاست خارجی از نیروهایی با تفکرات مختلف استفاده کند.
رئیس جمهور گفت: اعضای هیات دولت ضمن تبیین و تشریح نقاط قوت و موفقیت های خود در بخش‌های مختلف به‌ویژه در زمینه معیشت و تأمین کالاهای اساسی، تلاش کنند هیچ ضعف و نارسایی در عملکرد نداشته باشد.
یک شبکه روسی اعلام کرد؛

دیدار پوتین و رئیسی در مسکو

یک رسانه روسی بدون ارائه جزئیات اعلام کرد که دیدار روسای جمهور روسیه و ایران، هفته بعد (میلادی) در مسکو انجام خواهد شد.
رئیس جمهور با گرامیداشت جایگاه والای مادران و همسران شهداء، خاطر نشان کرد: پروردگار متعال آنان را که در ایمان و ایثار، الگوی همه بانوان ملت شریف ایران هستند، در زمره جرعه‌نوشان کوثر نبی منعمان سفره صبر زینبی و از همنشینان صلحا و شهدا قرار خواهد داد.