دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

رئیس جمهور در گفت‌وگو مستقیم با مردم تاکید کرد: تا من زنده هستم اجازه نمی‌دهم مردم از طرح اصلاح نظام یارانه‌ها آسیب ببینند.

شاید امروز بزرگترین نگرانی قشر آسیب پذیر این است که قدرت خرید آنها کمتر و سفره آنها کوچکتر شود، اما کارشناسان معتقدند مردمی سازی یارانه‌ها موجب خواهد شد که قشر متوسط و کم درآمد نسبت به گذشته بهره بیشتری از یارانه پنهانی ببرند.

مدیرکل روابط عمومی دفتر رییس جمهور در توییتی نوشت:ریاست جمهور در ۱۰روز گذشته ۱۵تماس تلفنی و پیام کتبی و۴ملاقات خارجی داشته است.

سخنگوی دولت گفت: مردمی‌سازی یارانه‌ها قدرت خرید همه دهک‌ها را افزایش داد؛ دهک اول با ۹۲۳ هزار تومان افزایش، صدرنشین بازتوزیع عادلانه یارانه‌ها است.
رییس جمهوری، عادلانه‌سازی نظام توزیع یارانه‌ها را تصمیمی ملی و ضرورتی برای اقتصاد کشور دانست، اظهار داشت: همه مردم باید در جریان الزامات قانونی برای اصلاح نظام توزیع یارانه‌ها و نحوه اجرای آن قرار گیرند.
وزیر کشور گفت: در طرح اصلاح یارانه‌ها، قیمت مرغ، تخم مرغ، لبنیات و روغن می‌تواند تغییر پیدا کند و هیچ کالای دیگری حق افزایش قیمت ندارد.

شاید زمانی که سیدابراهیم رئیسی در مناظرات انتخاباتی سال گذشته از برنامه‌های اقتصادی صحبت می‌کرد کمتر کسی به فکرش می‌رسید که در دولت وی شرایط اقتصادی به جهتی برود که دولت بخواهد دست به جراحی اقتصادی بزند و با اصلاح ارز ترجیحی شرایط جدیدی در جامعه ایجاد کند.
رئیس جمهور در پیامی با تبریک فرارسیدن سی‌امین سال برقراری روابط دیپلماتیک به رئیس جمهور و مردم ازبکستان، استقلال این کشور در سال ۱۳۷۱ و برقراری مناسبات را فرصتی برای بازآفرینی و گسترش پیوند‌های دیرینه دو کشور توصیف کرد.