دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

رئیس‌جمهور گفت: شهید مطهری معلم انقلاب است و با تبحری که در فلسفه، کلام، فقه و سیاست داشت، مهم‌ترین نقش را در شکل‌گیری پایه‌های فکری انقلاب اسلامی ایفاد کرد.
رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد:

شرط تزریق یک نوبت واکسن در سال ۱۴۰۱ برای افراد بالای ۷۰ سال

در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب شد که همه افراد بالای ۷۰ سال و نیز افراد دارای نقص سیستم ایمنی یا دارای بیماری‌های زمینه‌ای ۱ نوبت واکسن کرونا در سال ۱۴۰۱ دریافت کنند.
وزیر نفت گفت:‌ امروز دیگر مسأله فلسطین فقط مربوط به مردم فلسطین نیست بلکه مربوط به جهان اسلام است و تنها راه آزادسازی مناطق اشغالی، مقاومت است.
رئیس جمهور گفت: روز قدس روز امید همه مستضعفان، مومنان و مظلومان عالم است، روزی که آزادی قدس شریف و نابودی رژیم جعلی صهیونستی و پیروزی دلبستگان به قرآن را نوید می دهد و ما این نوید را از آیات نورانی قران بهره می گیریم.

رئیس دولت سیزدهم در بیستمین سفر استانی خود راهی قزوین شد. بازدید از بخش‌های مختلف قزوین، دیدار و گفت‌وگو با اقشار مختلف مردم، شرکت در جلسه شورای اداری و نشست خبری از برنامه‌های سید ابراهیم رئیسی در سفر به قزوین بود.
بیش از همه نمایندگان دلواپس مجلس تلاش داشتند تا دولتمردان روحانی و حتی خود رئیس‌جمهور دوازدهم را دادگاهی کنند.
رئیس جمهور در جریان بیستمین سفر استانی از کارخانه تولید محصولات بهداشتی فیروز در شهر صنعتی البرز استان قزوین بازدید و مهمان افطاری کارگران این شرکت شد.
رئیس جمهور عنوان کرد: با وجود اینکه بیشترین تهدیدها را در صنایع هسته ای داریم اما شاهد موفقیت های بسیاری در این زمینه هستیم. ولی متاسفانه صنعت خودروسازی ما در شرایطی قرار دارد که مردم از آن رضایت ندارند.
شورای نگهبان همزمان با فرارسیدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که از سوی امام راحل به نام روز جهانی «قدس» نامگذاری شده است، بیانیه‌ای صادر کرد.
رئیس جمهور با بیان اینکه سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران گسترش روابط راهبردی بلندمدت در عرصه‌های مختلف با چین است، اظهار داشت: این روابط راهبردی را فارغ از تحولات بین‌المللی و براساس اعتماد سیاسی متقابل دنبال می‌کنیم و اجرای موفق برنامه همکاری‌های جامع ۲۵ ساله در این راستا اولویت دارد.
رئیس‌جمهور از اساتید دانشگاه و دانشجویان خواست که به صورت مسأله‌ محور موضوعات مهم کشور از جمله مباحث مربوط به آب، قاچاق کالا، توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان برای حل آن‌ها راهکار ارائه بدهند.