دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

رئیس جمهور که در سفر عمان به سر می برد، به معاون اول خود دستور داد ضمن اعزام گروه های امداد و نجات سازمان آتش نشانی تهران برای امداد به آسیب دیدگان، کلیه امکانات استانی و کشوری را برای رسیدگی فوری به سانحه ریزش ساختمان در آبادان به کار گیرد.
در پی تغییر روز عید فطر و حلول ماه شوال در روز سه‌شنبه ۱۳ اردیبهشت، تعطیلی روز شهادت حضرت امام جعفر صادق - علیه‌السلام - در تقویم تغییر کرده است.
رئیس جمهور گفت: سفر بنده به عمان در راستای توسعه سیاست همسایگی دولت مردمی با کشورهای همسایه و منطقه اهمیت زیادی دارد و در مذاکرات خود توسعه روابط دو جانبه و منطقه‌ای را پیگیری خواهیم کرد.
رئیس جمهور در حکمی سید احمد عبودتیان را به عنوان «دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت» منصوب و همه مقامات و دستگاه‌های دولتی را در راستای تحقق انتظارات پیوست این حکم، مکلف به همکاری با وی کرد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: دشمنان انقلاب سعی در ایجاد تفرقه و ایجاد ناآرامی در استان را داشتند که حضور رئیس‌جمهور در استان آذربایجان‌غربی خنثی کننده این توطئه‌ها و تحریکات آنان بود.
سخنگوی دولت روحانی نوشت: گزارشگر ویژه سازمان ملل در کنفرانس مطبوعاتی یادآوری کرد که «تحریم‌ها ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران را مسدود کرده و موجب افزایش قیمت کالاهای وارداتی و کاهش کیفیت آنها شده است.»
مروری بر بیماری نوستالژی گرایی در تاریخ ایران؛

دوگانه روحانی - رئیسی؛ دوگانه ای پوچ

بیماری نوستالژی گرایی که باعث یک دور باطل در تاریخ ایران شده، هم اکنون نیز ظهور پیدا کرده و باعث شده، بسیاری حسن روحانی را در مقابل ابراهیم رئیسی تقدیس کنند.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: بدون تردید جزو اولویت‌های اصلی دولت، رفع مشکلات ناشران در حوزه تهیه کاغذ با قمیت مناسب و پیگیری دغدغه‌های ناشران و فعالان حوزه فرهنگ است.
افتتاح نیروگاه پاسارگاد قشم صبح امروز(پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰) در مراسمی از سوی آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رییس دولت سیزدهم و با حضور سعید محمد مشاور به طور ویدیو کنفرانسی برگزار شد.
رئیس جمهور با اشاره به اهمیت پرداخت تسهیلات بانکی برای کمک به فرزندآوری گفت: باید آیین‌نامه‌های مربوط به پرداخت تسهیلات برای بانک‌ها آماده و هر چه سریع‌تر اجرایی شود.
یکی از هشت دستور رئیس جمهوری برای حل مشکلات صنعت خودروسازی کشور، تعیین تکلیف واگذاری مدیریت دولتی دو شرکت‌ خودروسازی بود که در راستای تحقق این دستور، روز گذشته آگهی واگذاری ۴۱ درصد سهام سایپا اعلام و منتشر شد.
دبیر شورای نگهبان درباره طرح اصلاح یارانه‌ها، گفت: دستگاه‌های نظارتی با برخورد قاطع با سوءاستفاده‌گران، نگذارند مردم متحمل سختی شوند؛ چرا که نظارت دقیق از مهم‌ترین عوامل موفقیت این طرح است.