دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

رئیس‌جمهور با اشاره به فرارسیدن فصل تابستان و موعد جابجایی‌ها بر لزوم نظارت وزارت راه و مسکن بر بازار تاکید و تصریح کرد: دولت نباید اجازه دهد سوداگران بازار مسکن را متلاطم و موجبات نگرانی مردم را فراهم کنند.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: اخلاص، تواضع، ساده زیستی، پایبندی و پایداری بر ارزش‌های انقلاب و نظام اسلامی و اخلاق مداری در عرصه رسانه و خبر از جمله ویژگی های مرحوم حجت الاسلام سیدمحمود دعایی بود.
رئیس‌جمهور ‌با بیان اینکه مردم آذربایجان‌ هیچ‌جا برای انقلاب کم نگذاشته‌اند، گفت: دولت مردمی به‌دنبال آن است تا در سفرهای استانی نهضت اتمام "پروژه‌های نیمه‌تمام" را دنبال کند.
دولت، قبل از شروع شعارهایی داشت. شخص رئیس‌جمهور و سایر کاندیداهای ریاست‌جمهوری که پنج نفرند و الان در دولت هستند، همگی دست اندرکاران کشور بوده و ناآگاه نبودند.
رئیس جمهور در اجرای ماده (۲) قانون تاسیس و نحوه اداره کتابخانه‌های عمومی کشور و بنا به پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعضای «هیات امنای کتابخانه‌های عمومی کشور» را منصوب کرد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: از سال ۹۷، ده‌ها میلیارد دلار به ارز ترجیحی تخصیص داده شد، اما نه تنها سبد غذایی مردم به شکل مطلوب تامین نشد بلکه به آن آسیب جدی رسید و سرانه مصرف‌غذایی آحاد جامعه کاهش پیدا کرد.
سیدابراهیم رئیسی توجه به قاره آفریقا را یکی از محورهای اصلی سیاست خارجی ایران خواند و افزود: ایران شریک قابل اعتمادی برای قاره آفریقاست.
معاون اجرایی رئیس جمهور با اعلام خبر ابلاغ «طرح توسعه شهرستان‌های خرمشهر و آبادان» تا دو هفته آینده، تصریح کرد: دولت تمام‌قد در خدمت مردم آبادان و شریک غم آنهاست و نگاه دولت این است که با متخلفین حادثه متروپل به‌خصوص استاندار، شهردار و مسئولان شورای شهر وقت بدون اغماض برخورد شود.