دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در راستای تحقق اهداف دولت در تامین کالاهای اساسی و فراوانی و ذخیره‌سازی آنها، مجوزهای لازم برای تسهیل واردات و تامین کالاهای اساسی مورد نیاز کشور را صادر کرد.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه باید ظرفیت‌های متنوع مغفول مانده میان ایران و عمان احیا شود، گفت: میزان تجارت، حمل و نقل و همکاری‌های اقتصادی میان تهران و مسقط، به ویژه در حوزه انرژی و ترانزیت کالا حتما می‌تواند افزایش یابد.
رئیس جمهور که در سفر عمان به سر می برد، به معاون اول خود دستور داد ضمن اعزام گروه های امداد و نجات سازمان آتش نشانی تهران برای امداد به آسیب دیدگان، کلیه امکانات استانی و کشوری را برای رسیدگی فوری به سانحه ریزش ساختمان در آبادان به کار گیرد.
در پی تغییر روز عید فطر و حلول ماه شوال در روز سه‌شنبه ۱۳ اردیبهشت، تعطیلی روز شهادت حضرت امام جعفر صادق - علیه‌السلام - در تقویم تغییر کرده است.
رئیس جمهور گفت: سفر بنده به عمان در راستای توسعه سیاست همسایگی دولت مردمی با کشورهای همسایه و منطقه اهمیت زیادی دارد و در مذاکرات خود توسعه روابط دو جانبه و منطقه‌ای را پیگیری خواهیم کرد.
رئیس جمهور در حکمی سید احمد عبودتیان را به عنوان «دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت» منصوب و همه مقامات و دستگاه‌های دولتی را در راستای تحقق انتظارات پیوست این حکم، مکلف به همکاری با وی کرد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: دشمنان انقلاب سعی در ایجاد تفرقه و ایجاد ناآرامی در استان را داشتند که حضور رئیس‌جمهور در استان آذربایجان‌غربی خنثی کننده این توطئه‌ها و تحریکات آنان بود.
سخنگوی دولت روحانی نوشت: گزارشگر ویژه سازمان ملل در کنفرانس مطبوعاتی یادآوری کرد که «تحریم‌ها ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران را مسدود کرده و موجب افزایش قیمت کالاهای وارداتی و کاهش کیفیت آنها شده است.»
مروری بر بیماری نوستالژی گرایی در تاریخ ایران؛

دوگانه روحانی - رئیسی؛ دوگانه ای پوچ

بیماری نوستالژی گرایی که باعث یک دور باطل در تاریخ ایران شده، هم اکنون نیز ظهور پیدا کرده و باعث شده، بسیاری حسن روحانی را در مقابل ابراهیم رئیسی تقدیس کنند.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: بدون تردید جزو اولویت‌های اصلی دولت، رفع مشکلات ناشران در حوزه تهیه کاغذ با قمیت مناسب و پیگیری دغدغه‌های ناشران و فعالان حوزه فرهنگ است.
افتتاح نیروگاه پاسارگاد قشم صبح امروز(پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰) در مراسمی از سوی آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رییس دولت سیزدهم و با حضور سعید محمد مشاور به طور ویدیو کنفرانسی برگزار شد.