دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

رئیس‌ جمهور با اشاره به افزایش ۴ برابری تبادلات تجاری ایران و تاجیکستان گفت: روابط دوجانبه را می‌توانیم به روابط خوب منطقه‌ای و بین‌المللی تبدیل کنیم.
رئیس جمهور با تأکید بر اینکه دولت خود را ملزم به صیانت از جان مردم می‌داند، گفت: صاحبان ساختمان‌های ناایمن باید موظف به مقاوم‌سازی سازه‌ها شوند و اگر کسی در این کار سستی و اهمال کرد، بدون تعارف با او برخورد قانونی شود. هیچ کس حق ندارد جان مردم را به خطر بیندازد.
رهبر انقلاب در دیدار روز چهارشنبه هفته گذشته با نمایندگان مجلس شورای اسلامی با توصیه پرهیز از دخالت نمایندگان در انتصابات خاطرنشان کردند:« این توصیه به مصلحت خود شما است چرا که اگر در یک منطقه با پیشنهاد یا فشار یک نماینده، مسئولی منصوب شود اما عملکرد او مطلوب نباشد، مشخص نیست باید از چه کسی بازخواست شود. یکی از مسائل مهم در قانون اساسی بحث تفکیک قوا است و هر کسی باید به وظایف خود عمل کند، البته همواره به دولتی‌ها نیز توصیه کرده‌ایم از مشورت و نظرات نمایندگان استفاده کنند».
در روزهای اخیر و در ادامه روندهای پیشین اتاق فرمان عملیات روانی علیه دولت سیزدهم، برخی چهره‌های کلیدی این اتاق فرمان که در رأس آنها نامی «آشنا» به چشم می‌خورد، اقدام به انتشار مطالبی نادرست و روایت‌های انحرافی از واقعیت کردند.
معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت مردمی با طرح، برنامه و گفتمان مشخص در مسیر بهبود و ارتقای شرایط کشور گام بر می دارد، اظهار داشت: امروز با همگرایی که بین قوای سه گانه ایجاد شده است مصمم هستیم وضعیت موجود را به نفع مردم متحول کنیم.
عضو کمیسیون انرژی؛

تصمیم سخت رییسی اقتصادی نیست

عضو کمیسیون انرژی در خصوص تصمیم سخت رییسی گفت: چه کسی گفته است که تصمیم سختی که رییس جمهوری قصد اعلام آن را دارد اقتصادی است؟

رئیسی با بیان اینکه منظور از بیان جمله «تصمیم سخت»، رشد اقتصادی بود، گفت: تلاش کردیم بودجه امسال در راستای محرومیت زدایی باشد و به همین علت برمبنای آمایش سرزمینی تدوین شد.
رییس جمهور با بیان اینکه پیشرفت کشور را به رفع تحریم موکول و متوقف نمی‌کنیم تا دیگران برای ما تصمیم بگیرند، گفت: قرارگاهی برای خنثی کردن تحریم‌ها تشکیل دادیم که فعالانه مشغول است.
معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: دولت سیزدهم برخلاف رویه حاکم در دوره گذشته که در آن به مردم و نمایندگان مجلس بی توجهی می شد، اصرار دارد که تصمیات خود را با اطلاع و نظر مردم و همراهی و هماهنگی با مجلس شورای اسلامی اتخاذ و اجرایی کند.

سرلشکر سلامی گفت: این لحظات یکی از با شکوه‌ترین لحظات تاریخ اسلام و ایران است. مومنان خدا توانستند غلبه خون بر شمشیر، اسلام بر کفر و نور ایمان را در عرصه دفاع به اثبات برسانند.