دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

روحانی: مجلس مقصر است

آغاز ماراتن روحانی و رئیسی

ماراتن روحانی و رئیسی آغاز شده است. ابراهیم رئیسی، حسن روحانی را به بودجه‌ریزی همراه با کسری متهم کرده است. اقدامی که عملا دست دولت سیزدهم را بست و میوه تورم را در سبد اقدامات وی گذاشت.
رئیس جمهور با اشاره به افزایش تعاملات دیپلماتیک تهران و مسکو، بر ضرورت شکل‌گیری و تقویت همکاری‌های راهبردی اقتصادی ایران و روسیه تاکید کرد.
معاون پارلمانی رئیس جمهور با اعلام اینکه بیشتر نمایندگان امضاهای استیضاح خود را پس گرفته‌اند، گفت: نمایندگان به دنبال تجهیز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام حوزه بهداشت هستند که تا دولت تا جای ممکن در سفرهای استانی اعتبارات لازم را برای آن اختصاص داده است.
امکان شکل‌گیری دوقطبی«مذهبی، غیرمذهبی» در روزهای پس از مرگ مهسا امینی و اتفاقاتی که طی ماه‌های اخیر صورت گرفت از جمله مواردی بود که بسیاری از تحلیلگران سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرا و استادان جامعه‌شناسی و حتی مذهبیان حوزه و دانشگاه به آن هشدار دادند. همین روزها بود که با انتشار خبری از بست‌نشینی عده‌ای در حرم حضرت عبدالعظیم موضوع تقابل «سنت و مدرنیته» نیز در کنار امکان شکل‌گیری دوقطبی مذهبی و غیرمذهبی مطرح شد.
برخی معتقد هستند ارز ۲۸ و پانصد هزار تومانی همان ارز ۴ هزار و دویست تومانی است که مدیر جدید بانک مرکزی به آن پاسخ داده است.
وزیر کشور در پاسخ به سوال خبرنگاری پیرامون صحبت‌های مقام معظم رهبری درباره حجاب و موضوع ارسال پیامک‌های تذکر حجاب عنوان کرد: رعایت حجاب یک موضوع قانونی و جزو ارزش‌های دینی ماست. غالب زنان ما نیز این موضوع را رعایت می‌کنند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در خصوص تعیین تکلیف افرادی که در حادثه زاهدان جان خودشان را از دست دادند باید یک کمیته ۶ نفره تشکیل شود و این کمیته در مورد شهید محسوب شدن این افراد تصمیم‌گیری کند.
تورم همواره در 50 سال گذشته یکی از مهمترین چالش‌های اقتصاد ایران بوده است؛ حتی اگر بگوییم تورم در حال حاضر اصلی‌ترین مسأله جامعه یا دست‌کم اقتصاد ایران است، بیراه نگفته‌ایم.
تلاش بی‌وقفه و خستگی‌ناپذیر آقای رئیسی و دولت ایشان در عرصه اقتصادی کشور و دستاوردهای فراوان بیرون از حد انتظاری است که به‌دست آمده است و از طرف دیگر، گرانی افسار گسیخته کالا و خدمات ،مردم را با تنگنا و سختی روبه‌رو کرده است.
رییس‌جمهور وجود بیمارستان برای شهرستان بهارستان را از ضروریات دانست و هم‌چنین تاکید کرد که ساخت حداقل ۱۰ مدرسه با ۱۵۰ کلاس یک ضرورت است و ابراز امیدواری کرد تا خیرین هم پای کار بیایند تا کار سریع پیش رود.
موعد اجرای قانون برنامه ششم علی رغم تمدید یک ساله، پایان امسال به اتمام می‌رسد؛ یعنی باید از ابتدای سال آینده قانون برنامه هفتم در کشور اجرا شود اما هنوز دولت لایحه برنامه هفتم را به مجلس تقدیم نکرده است.
رئیس‌جمهور به منظور بازدید از پروژه‌های در دست احداث و دیدار با مردم در سفری یک‌روزه وارد شهرستان بهارستان شد.