دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

در حالی که رقابت نامزدها برای نشستن بر مسند ریاست‌جمهوری روزهای پایانی خود را سپری می‌کند، دولت سیزدهم برای دولت بعدی در حوزه فناوری اطلاعات، فیلترینگ گسترده، سرعت و کیفیت پایین اینترنت و نارضایتی جامعه از اختلال‌های مکرر را به جا گذاشته است.
سرپرست ریاست جمهوری به خدمات و اقدامات کم نظیر دولت مردمی تحت مدیریت و هدایت شهید رئیسی در حوزه‌های مختلف داخلی و خارجی اشاره کرد و گفت: دوره ریاست جمهوری شهید رئیسی و خدماتش به کشور به گونه‌ای شفاف و در مقابل دیدگان مردم شریف ایران اسلامی است که با سیاه‌نمایی‌ها قابل خدشه و انکار نیست.

سرپرست ریاست جمهوری، قانون موافقتنامه همکاری در حوزه امنیت اطلاعات بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه و دو قانون دیگر مصوب مجلس شورای اسلامی را برای اجرا به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کرد.

سرپرست ریاست جمهوری احیای واحدهای تولیدی راکد را یکی دیگر از دغدغه‌های جدی رئیس جمهور شهید دانست و اظهار داشت: دولت سیزدهم احیای 10 هزار واحد تعطیل یا نیمه‌تعطیل را هدف‌گذاری کرده بود که امروز بخش قابل توجهی از آن محقق شده و بخش زیادی از موفقیت‌های دولت مردمی در زمینه تشکیل سرمایه ثابت، کاهش نرخ بیکاری و رشد تولید مربوط به اقدامات و تلاش‌های دولت در همین عرصه است.
وزیر کشور به برنامه ریزی ها و اقدامات در دستور کار برای برگزاری مراسم اربعین حسینی اشاره کرد و همچنین از گروه های سیاسی و سلایق مختلف درخواست کرد تا در میدان باشند و همگان را به یک حضور حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری دعوت کنند.
مردم با چشمان تیزبین از مرحله اول مناظره نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری عبور کردند و حالا با دقت دومین مناظره ریاست جمهوری را که از دقایقی پیش آغاز گردید به تماشا نشسته اند. سایت مستقل خبری پرسون به لحظه آنچه در دومین مناظره خواهد گذشت را گزارش و منعکس خواهد کرد./ این گزارش به روز رسانی می شود
سرپرست ریاست جمهوری گفت: در شروع به کار دولت امکان فروش نفت نداشتیم و شهید رئیسی در این حوزه متمرکز شد و فروش نفت را به بالای ۲ میلیون بشکه رساند.

اگر مشارکت بالا را ضروری بدانیم باید به تبعات آن نیز تن داد. تبعات آن احترام گذاشتن به خواست مردم مشارکت‌کننده است. طبعا نمی‌توان گفت که قانون چنین می‌گوید و اسلام چنان می‌گوید و باید همه تابع باشند. اگر چنین ایده‌ای در ذهن است، ترجیح دارد که از ابدا وارد این ماجراها نشد.
سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام غیرقانونی آمریکا در مصادره و فروش سهام پالایشگاه سیتگو که جزء اموال و دارایی‌های جمهوری بولیواری ونزوئلا بشمار می رود را مغایر حقوق بین‌الملل دانست و آن‌ را محکوم کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ایام انتخابات گفت: تا روز آخر خدمت به دنبال خدمت‌رسانی هستیم و یک ثانیه را هم از دست نخواهیم داد.

مقامات امنیتی ایران و روسیه همکاری‌های دوجانبه در حوزه مقابله با تروریسم، جرایم سازمان یافته، مواد مخدر و همچنین مسائل راهبردی منطقه‌ای و بین‌المللی را بررسی کردند.

سرپرست ریاست جمهوری تلاش برای رفع مشکلات مردم را تکلیفی قانونی و شرعی برای همه مدیران دستگاه‌های اجرایی کشور و همچنین انتظار به حق رهبری دانست و از مسئولان دستگاه‌های مختلف خواست ضمن تبیین دستاوردها، اجازه ندهند کوچکترین تعلل و خللی در مسیر خدمت‌رسانی به مردم ایجاد شود.
سرپرست وزارت امور خارجه به منظور دیدار و رایزنی با مقامات قطر به دوحه سفر کرد.
نماینده ویژه سرپرست ریاست جمهوری با بیان اینکه قصور مدیریت بیمارستان قائم طبق گزارش‌های دستگاه‌ها مشهود است، گفت: در حوزه‌های نظارتی نیز ترک فعل‌های انجام شده که در این راستا مدیران مقصر عزل می‌شوند.