دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: فرمانداران با اقدامات جهادی و شبانه روزی و به کارگیری همه ظرفیت‌های شهرستان‌ها، در راستای ماموریت های کلان دولت، منشا تحول باشند.
فتاح درباره خبرهایی که در رابطه با رفتن او به دولت وجود دارد، توضیحاتی ارائه کرد.
معاون اول رییس جمهور در برنامه ای ۵ ساعته از قرارگاه تحول و توانمندسازی محلات دیدن کرد و ضمن حضور در محله هرندی و همچنین بازدید میدانی یکی از سکونت گاه های حاشیه ای تهران، در جریان آخرین اقدامات صورت گرفته در راستای بهبود و ساماندهی وضعیت محلات محروم و کمتر برخوردار قرار گرفت.

کارمندان دولت بر آمده از تلاش سازمان‌های مختلف اداری و استخدامی هستند و سازمان امور استخدامی و نهادهای ناظر باید به این رویه‌ها واکنش مکفی نشان دهند زیرا در این صورت افراد دارای تجربه که هزینه زیادی هم برای تجربه اندوزی آنها صورت گرفته؛ کنار گذاشته شده و افرادی جایگرین آنها می‌شوند که از تجربه کافی برخوردار نیستند و هزینه‌های زیادی باید برای تجربه اندوزی آنها صورت گیرد.
سخنگوی دولت هدف از سفر رئیس جمهور کشورمان به چین را اجرایی کردن توافق ۲۵ ساله دو کشور اعلام کرد و گفت: این سفر روشن می‌کند که ایران مسیر رشد و توسعه تجاری را با سرعتی بیش از پیش طی می‌کند.
معاونت سیاسی وزارت کشور با انتشار بیانیه‌ای، فرمان عفو رهبر معظم انقلاب را فراخوانی برای نخبگان، احزاب و تشکل‌های سیاسی دانست تا با تمرکز بر حل مسائل واقعی کشور به منظور افزایش امید، وحدت، وفاق اجتماعی و همبستگی ملی، مرزبندی با دشمن و تبیین حقایق در برابر استبداد رسانه‌ای آن‌ها حرکت کنند.
رئیس جمهور که به دعوت رسمی «شی جین پینگ» همتای چینی خود و در راستای گسترش تعاملات اقتصادی و سیاسی با کشورهای آسیایی، عازم چین شده است، وارد فرودگاه پکن شد.
طحان نظیف گفت: طرح نحوه تشکیل و فعالیت تشکل‌های صنفی - تخصصی که با اصلاحاتی در جلسه مورخ ۱۷ بهمن ماه سال جاری به تصویب مجلس رسیده است؛ در شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

روز یک‌شنبه ۱۶ بهمن بود که اعلام شد در پی پیشنهاد رئیس قوه قضاییه به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مبنی بر موافقت با عفو و تخفیف مجازات جمع قابل توجهی از متهمان و محکومان حوادث اخیر و همچنین محکومان دادگاه‌های عمومی و انقلاب و سازمان قضایی نیروهای مسلح، رهبر انقلاب اسلامی با این پیشنهاد موافقت کردند.