دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

رئیس جمهور با تاکید بر آمادگی ایران برای انتقال دانش و فناوری‌های نوین به کشورهای برادر و دوست از جمله کشورهای آفریقایی، برنامه‌ریزی برای تسهیل فعالیت و مشارکت بخش خصوصی ایران و این کشورها، از جمله حذف مقررات و تعرفه‌های دست و پاگیر و ناکارآمد را ضروری عنوان کرد.
دبیر شورای اطلاع رسانی دولت گفت: گروسی برای عبور از نشست شورای حکام و تأمین نیاز غرب به عادی‌سازی و بازگشت آبرومندانه به مذاکرات، سخنانی گفته که از لحاظ فنی بی‌ارزش اما از نظر سیاسی قابل فهم است.

حتی با وجود تمامی اختیاراتی که در قالب مصوبه رهبری در اجرای اصل ۴۴ به دولت تفویض شده تا بخش مهمی از مسئولیت‌هایش را به بخش خصوصی واگذارد و از بدنه اجرایی چاق خود بکاهد، عملاً بر این حجم افزوده شده و ارقام بودجه، رشدهای قابل توجه پیدا کرده است؛ به نحوی که حال دستگاه اجرایی مانده تا چگونه هزینه خورد و خوراک و تمنیات این عائله سنگین و چاق و شکمو را تأمین کند.
مدیرکل روابط عمومی دفتر ریاست جمهوری در توییتی نوشت که مسائل حیاتی ‎بوشهر که سال‌ها متوقف بودند،در ۱۸ماه گذشته با شتاب زیاد پیگیری و به نتیجه رسیدند.
معاون رئیس جمهور با بیان اینکه دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی با تبلیغات روانی و با ارعاب و وحشت آفربنی، به دنبال خارج کردن جامعه نخبگانی کشور از مسیر تبیین و روشنگری هستند اظهار داشت: انتظار می رود اعضای کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در کنار اساتید مومن و متعهد با روحیه انقلابی و با انسجام و هم افزایی، شجاعانه وارد میدان تبیین و روشنگری شوند.

با حضور رئیس جمهور و وزیر نیرو علاوه بر افتتاح ۱۵ طرح و پروژه بزرگ صنعت آب و برق استان بوشهر با اعتباری بالغ بر ۹۰۰۰ میلیارد تومان، عملیات اجرایی احداث چهار طرح دیگر این صنعت نیز آغاز شد.
ابوالقاسم رئوفیان درباره این سوال که اصولگرایان پشت رئیسی را خالی می کنند گفت: در عالم سیاست هیچ چیزی غیر ممکن نیست، من معتقدم دولت آقای رئیسی در سه حوزه سیاست خارجی ،عمل به قانون و اقتصادی عملکرد قابل قبول نداشته است .
رئیس جمهور اظهار داشت: بهره‌برداری از فاز ۱۴ مجموعه پالایشگاه پارس جنوبی جلوه عزم و اراده بلند و تحقق شعار ما می‌توانیم است که با همه وجود اجرایی شده است؛ مجموعه‌ای که با دست توانمند ایرانی، با کالای ایرانی، طراحی، مشورت و با اجرای متخصصان و کارگران ایرانی اجرا شده است.
پس‌لرزه فیلم برخورد خشن با مادر دانش‌آموز مسموم

ضرب العجل وزیر کشور به فرمانده پلیس

جانشین فرماندهی معظم کل قوا در فراجا از سردار رادان خواست تا عامل یا عوامل برخورد نامناسب با یکی از بانوان که فیلم آن منتشر شده است، شناسایی و به مراجع ذی‌صلاح معرفی شوند.