دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

اطلاعیه شماره 11 ستاد انتخابات:

ممنوعیت اوراق تبلیغاتی در محل شعب اخذ رای

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه‌ای تاکید کرد: کلیه اوراق و آثار تبلیغاتی متعلق به نامزدهای انتخاباتی به هیچ عنوان نباید در محل شعبه و اطراف درب ورودی و خروجی آن وجود داشته باشد.
سخنگوی دولت سیزدهم با حضور در ویژه‌برنامه شبکه لبنانی المیادین با بیان اینکه رژیم صهیونیستی مقابل متحدان خود در حال فرو رفتن در باتلاق است، با اشاره به انتخابات تصریح کرد: برخی کشورها از حضور و مشارکت مردم ایران در انتخابات می‌ترسند.

سرپرست ریاست جمهوری با بیان اینکه از مشکلات متعددی که دولت مردمی در شروع فعالیت خود در بخش آب و برق با آنها مواجه بود، عبور کرده‌ایم، گفت: شهید رئیسی همه راهکارهای ممکن برای رفع مشکلات در این زمینه را دنبال کرد.

سرپرست وزارت امور خارجه بهره‌گیری از سازوکارهایی همچون کمیسیون‌های مشترک اقتصادی و کنسولی و همچنین بخش خصوصی را حائز اهمیت دانست و گفت: طرح های مشترک اقتصادی دارای اهمیتی راهبردی برای ایران و آذربایجان و منطقه است.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی گفت: ۲۰ هزار نفر در سه لایه در محل شعب اخذ رای از نظم و امنیت انتخابات محافظت می کنند.
ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:

هرگونه فعالیت تبلیغاتی انتخاباتی از ساعت ۸ صبح پنجشنبه ممنوع است

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تبلیغات نامزدهای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه ۷ تیرماه به پایان می‌رسد و هرگونه فعالیت تبلیغاتی پس از آن ممنوع است.
سخنگوی دولت سیزدهم گفت: دولت منتظر بود تا قانون برنامه ابلاغ شود و چون تاخیر در ابلاغ برنامه صورت گرفت، دولت در ابلاغ برنامه تصویب کرد تا به صورت علی الحساب مبلغی برای اعیاد غدیر و قربان برای بازنشستگان واریز شود.
وزیر کشور گفت: تعداد قابل توجهی از حجاج ما در این کشور حضور دارند ولی هنوز عربستان نپذیرفته است که انتخابات برگزار شود. امیدواریم این مشکل حل شود.
سیاست در معنای اصیل آن، یعنی کوشش برای تامین خیر عمومی، ولی ما آن را به شر عمومی تبدیل کرده‌ایم. اولین و ضروری‌ترین کار برای تامین هر هدفی و اجرای هر برنامه‌ای، تبدیل فضای شر عمومی به فضایی برای تامین خیر عمومی است.
سرپرست وزارت امور خارجه تصریح کرد: برگزاری نشست وزرای مجمع گفتگوی همکاری آسیا در این مقطع، نمایانگر عزم ایران در استفاده از همه فرصت‌ها برای تقویت چندجانبه‌گرایی، همکاری و همگرایی در آسیا است.

عبدالعزیز الهنایی، نماینده ویژه سلطنت عمان که برای شرکت در نوزدهمین نشست وزرای خارجه کشورهای عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا (ACD) به تهران سفر کرده است، در حاشیه این نشست با علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.