دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

رئیس جمهور تصریح کرد: در دور دوم سفرهای استانی پیگیر مصوبات دور اول سفر هستیم تا ببینم که مسئولان چه کرده‌اند و مدیران بازخواست خواهند شد تا ببینیم که آنچه در دور اول سفرها تصویب شد، اجرایی شده است یا نه!
یاسر جبرائیلی در توئیتی نوشت: ‏اگر این اتهام ثابت شود، حتما علیه فاطمی امین موضع خواهم گرفت و هم او و هم نمایندگان دریافت کننده خودرو یک روز نباید در مسند مسئولیت بمانند. اما اگر این اتهام رد شود، علیرضا بیگی باید محاکمه شود.
اعضای شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در راستای اصلاح ساختار بودجه به بررسی چالش‌های اساسی بودجه در ۱۶ محور پرداخته و طرح‌های کارشناسی دستگاه‌های مختلف و پیش‌نویس تدوین شده در خصوص اصلاحات ساختاری بودجه از سوی دبیرخانه شورای‌عالی هماهنگی را مورد بررسی قرار دادند.
معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: نقش برادران اهل سنت در دفاع از انقلاب و ارزش‌های آن به ویژه در کردستانی که همواره خط ، کانون و نقطه هدف تجزیه‌طلبان و دشمنان نظام است بسیار پررنگ بوده است.
برخی از اعضای هیئت دولت پس از پایان جلسه ظهر امروز چهارشنبه ۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران حاضر شدند و به سوالات آنها پاسخ دادند.

از تایید گرانی مُرغ تا سیمکارت‌های بدون فیلتر برای خارجی ها

امروز وزرا در حیاط دولت چه گفتند؟

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) ششم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری طی حکمی کاظم خاوازی وزیر سابق کشاورزی را به عنوان دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان غذا و کشاورزی این معاونت منصوب کرد.
معاون اول رئیس جمهور گفت: خوشبختانه با تلاش دولت و وزارت نیرو در تابستان و زمستان سال گذشته شاهد قطعی برق و خاموشی در کشور نبودیم و این روند امسال نیز باید ادامه داشته باشد.
جمعی از فعالان سیاسی و اجتماعی اصولگرا در نامه‌ای به سید ابراهیم رئیسی درباره تبعات عملکرد منفی در دولت او هشدار داده‌اند.
معاون رئیس جمهور وحدت و همدلی همه ارکان نظام در مسیر خدمت به مردم و رفع مشکلات کشور را مورد تاکید قرار داد و اظهارداشت: در لبیک به توصیه های مقام معظم رهبری در خصوص همدلی و هم‌افزایی روزافزون همه ارکان نظام بویژه قوای سه گانه و تمرکز بر حل مشکلات کشور به جای حاشیه سازی، شرایط به نفع مردم تغییر کرده و وضعیت بهتری بر کشور و زندگی مردم حاکم خواهد شد
در بخش و برشی از خاطرات مرحوم هاشمی رفسنجانی آمده است: آقای ابراهیم رییسی، رییس [سازمان] بازرسی‌کل‌کشور آمد.با اظهار نگرانی از وضع کشور و عمل دولت گفت: آقای سیدمحمد خاتمی، برخلاف ادعای نقدپذیری، کوچکترین اعتراضی را تحمل نمی‌کند و اخیراً که بازرسی براساس وظیفه خود، وضع بد بعضی از اُرگان‌ها را گفته، ایشان رنجیده و اعتراض‌کرده است
«سفر رئیس جمهور به آفریقا»،‌ «جوابیه دولت به یک روزنامه»، «قیمت بلیت هواپیما»،‌« اعلام بخشودگی‌ها از سوی رییس‌جمهور»، «دیدار چهارجانبه مقامات ایران، روسیه، ترکیه و سوریه» و... از موضوعات مهم خبری حوزه سیاست در روز چهارم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ بود.
دایره سیاسی دولت خیلی محدود است و به افراد خیلی محدودی توجه دارند و حتی در اردوگاه اصولگرایی هم افراد توانمند زیادی هستند که دولت می تواند ازآنها استفاده کند .الان شرایط به نحوی است که این جریان باید نشان دهد که می تواند کاری انجام دهد یا نمی تواند.
آنچه بدیهی به نظر می‌رسد آن است که تغییرات مکرر در تیم اقتصادی بدون ترسیم اهداف و برنامه‌های روشن و مشخص راه به جایی نخواهد برد و به هدررفت وقت گرانبهای دولت برای ارائه کارنامه قابل قبولی از خود در پایان دوره خواهد انجامید.
رئیس جمهور تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران مثل گذشته از حقوق مردم عزیز یمن و گفتگو برای تعیین سرنوشت مردم توسط خودشان حمایت می‌کند و امیدواریم با برقراری صلح و ثبات، شاهد همکاری‌های بیشتر بین دو کشور باشیم.