مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

لایحه برنامه هفتم توسعه درحالی رونمایی و منتشر شد که با وجود منویات مقام معظم رهبری و تاکیدات ریاست جمهوری بر اهمیت تعاونی ها در اقتصاد، جایگاه و نقش خاصی برای تعاون در آن دیده نشده است.
نائب رئیس کمیسیون قضایی مجلس، درباره طرح مقابله با سگ‌گردانی گفت: بر اساس این طرح گرداندن حیوانات نامانوس و نامتعارفی همچون کوروکودیل، میمون، اژدها، خوک، گرگ، پلنگ و سگ ممنوع می‌شود.می‌توانند به بیابان بروند و در آنجا بگردانند ولی در ساختمان که زن و بچه ساکن هستند، نباید نگه داری و باعث وحشت شوند.
الیاس نادران که پیش از این نیز سابقه رقابت با قالیباف بر سر ریاست را در کارنامه خود دارد ، با توزیع نامه ای بین نمایندگان مجلس برای ریاست سال آخر مجلس یازدهم، رسما اعلام کاندیداتوری کرد.
نماینده مردم زرندیه و ساوه در مجلس گفت: مقام معظم رهبری همان سال اول فرمودند که خیلی سر و دست نشکنید برای جایگاه‌ها و هیات رئیسه ولی متاسفانه ما الان شاهد یک روند نادرستی هستیم، برخی مسائل در شأن مجلس انقلابی نیست.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حوزه حکمرانی در داخل کشور، در منطقه و در عرصه بین الملل در یک پیچ تاریخی قرار داریم، تأکید کرد: امروز در حالی باید به حکمرانی نو توجه کنیم که هندسه نظم جهانی در حال تغییر است و ما نیز در کانون این تغییرات قرار داریم؛ لذا اگر برای قرار گرفتن در یک موقعیت درست در نظم جهانی تلاش نکنیم، هم فرصت بزرگی را از دست داده ایم و هم به سمت یک تهدید بزرگ پیش رفته ایم.
اخیراً لایحه‌ای با عنوان «‌لایحه عفاف و حجاب‌» از سوی دستگاه قضایی تهیه شده و توسط دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است. نگاهی به مفاد این لایحه و مقایسه مواد پیشنهادی آن با قوانین موجود، این تلقی را به دنبال دارد که انگار لایحه یاد شده نه برای مقابله با بی‌حجابی، بلکه با هدف (ولو ناخواسته‌) حذف موانع قانونی موجود و زمینه‌سازی برای گسترش این پدیده زشت و پلشت تهیه شده است!
طبق مصوبه مجلس، شورای نگهبان می‌تواند فرآیندهای نظارت بر انتخابات از جمله ثبت شکایات و اعتراضات و اعلام تخلفات انتخاباتی را به صورت الکترونیکی فراهم کند.
نایب رئیس اول مجلس در پاسخ به تذکر صباغیان عدم ایراد نطق در صحن مجلس پیرو بررسی برخی طرح ها و لوایح گفت: پیش تر هم که این مسئله از سوی آقای صباغیان مطرح شد، صحبت شد و باز بنده از کمیسیون آیین‌نامه داخلی درباره این مسئله سوال خواهم کرد با این حال هیچ الزامی نیست که ما وقتی دو شیفت جلسه داریم این نطق ها هم باشند اما نطق ها محفوظ است.
دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۰ ماه دیگر برگزار خواهد شد. انتخاباتی که هنوز تکلیف حضور برخی جریان‌های سیاسی و افراد شاخص در آن مشخص نیست اما تعدادی دیگر از سیاست‌مدارن از حالا خود را برای آن آماده می‌کنند.
سرگزی گفت: این‌ها پیشنهادات من به عنوان یکی از نمایندگان مجلس است که بعضا با تعدادی از مسئولین دولتی نیز در میان گذاشته‌ایم و آنان هم تایید کرده‌اند.
رئیس مجلس با تاکید بر توافق ایران و افغانستان درباره حق آبه هیرمند که غیرقابل خدشه است، گفت: با توجه به ذخیره آب کافی که در خاک افغانستان وجود دارد، این کشور همسایه از ایجاد یک مشکل جدی در روابط دو‌کشور پیشگیری کند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه امسال، گفت: افرادی که قصد ثبت‌نام در انتخابات مجلس را دارند باید ۶ ماه قبل از زمان ثبت‌نام یعنی تا ۱۹ خردادماه از سمت خود استعفا دهند.
اگر یک‌دستی به این معنا باشد که باید سایر جناح‌ها را به‌ هر قیمتی حذف کنیم نتیجه آن چیزی می‌شود که الآن شاهد آن هستیم. یک‌دستی در شرایطی که به حضور سلایق نیار است، مفهومی ندارد.