مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

یک نماینده مجلس گفت: نباید آقای رئیس‌جمهور اختیار خودش را به فرد دیگری بسپارد، باید در این موضوع استقلال کافی را برای معرفی مدیر توانمند داشته باشد و افراد کوتوله را معرفی نکند.
مشاور سیاسی و رسانه رییس مجلس در واکنش به صحبت های اخیر معاون اول دولت روحانی گفت: ۸ سال آقای جهانگیری با مردم شوخی کرد روحانی خندید، یکبار هم با صدور حکم دادگاه، ما با او شوخی می‌کنیم، مردم می خندند.
با نزدیک شدن به انتخابات هیات رییسه مجلس، برخی موضوعات انگار به حاشیه رانده می‌شوند. قضیه «شاسی بلندها» یکی از همان ماجرا‌هایی است که پر سر و صدا شروع شد، اما پس از چند روز، موج خبری آن فروکش کرد و از نتیجه پیگیری‌های صورت گرفته در آن مورد، هنوز خبر خاصی منتشر نشده است. قالیباف، اما در این بین باید سپرهایش را خوب تنظیم کند تا ماجرا‌های جدید مجلس، در روز‌های منتهی به انتخابات هیات رییسه آسیبی به او وارد نکنند. البته یکی از نتایج پیگیری‌ها که اخیرا در رسانه‌ها منتشر شده احضار احمد علیرضابیگی نماینده تبریز به قوه قضاییه است.
رئیس مجلس شورای اسلامی از اختصاص بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در قانون بودجه برای اشتغالزایی در استان‌ها خبر داد و با اشاره به برخی قوانین مصوب مجلس که اجرایی نمی‌شود به موضوع تعیین تکلیف سکونتگاه‌های غیرقانونی اشاره کرد و با انتقاد از عدم اجرای این قانون گفت: قانونی بهتر از این نمی‌توان برای حل مشکل این سکونتگاه‌ها تصویب کرد اما به جای اجرای قانون، فقط نامه‌نگاری انجام می‌شود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: واردات خودروهای کارکرده می‌تواند به تنظیم بازار و کاهشی شدن قیمت‌ها کمک کند از سوی دیگر با این موضوع دیگر مردم برای خرید خودرو، مدت‌ها در صف چشم انتظار نمی‌مانند.
مجلس شورای اسلامی در اقدامی عجیب وزارت نیرو را مکلف کرده تا از تمامی مشترکانی که بیشتر از الگوی مصوب آب مصرف کنند، عوارضی برای کمک به جوانی جمعیت و فرزنددار شدن دیگران اخذ کرده و مبالغ دریافتی را به حساب خزانه داری کل واریز کند تا صرف تشویق خانواده ها به فرزندآوری بیشتر شود.
مسئولان ما هم در مورد موارد مهم و اثر گذار بر جامعه دقیقا همین گونه عمل می کنند. وقتی مشکلی پدید می آید که اتفاقا از خاصیت و طبیعت حکمرانی است به جای پیگیری و رفع آن صبر و تامل می کنند تا جنجال های رسانه ای خاموش شود و بعد از آن به صورت کامل موضوع به فراموشی سپرده می شود.
رییس فراکسیون کارگری مجلس، با انتقاد از اینکه عزمی در مسئولان برای تامین امنیت شغلی کارگران مشاهده نمی‌شود از تلاش این فراکسیون برای ارائه طرح یا پیگیری تقدیم لایحه دوفوریتی از سوی دولت در راستای تحقق این مهم خبر داد.
پس از حسین جلالی، نماینده رفسنجان که گفته بود رییس مجلس در جریان ماجرای واگذاری خودروها به برخی نمایندگان بوده، مرتضی آقاتهرانی، نماینده تهران هم از رییس مجلس انتقاد کرده که چرا «شفاف‌تر» عمل نکرده است.
آقای نماینده؛ به فرض که از چالش دریافت خودروهای شاسی‌بلند به‌ سلامت عبور کردی، با شرمندگی مردان و زنان سرزمینت در نتیجه تشدید تورم چه می‌کنی؟ اکنون‌ که جامعه از موهبت حاکمیت یکدست و هماهنگ برخوردار است، وضع آشفته اقتصاد مملکت را سامان داده و بعد درازای خدمتی که به مردم کرده‌اید، بدون ترس از بدنامی، خودروهای آن‌چنانی سوار شوید. مردم نه از خودروهای شاسی‌بلند نمایندگان، بلکه از همه وعده‌های نافرجام آنان در طول این سال‌ها دلگیرند.
در پی موافقت مجلس با دوفوریت لایحه تسهیل در واردات خودروهای نو و کارکرده، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران در رابطه با تاثیر آن بر بازار معتقد است که قطعا واردات خودرو، از التهاب بازار خواهد کاست.