مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

محمدحسن آصفری، نماینده مجلس، درباره تاثیر مازوت سوزی بر آلودگی هوا گفت: این مسئله صحت ندارد و هیچ مازوت سوزی ای در حال حاضر انجام نمی‌شود. آلودگی هوا در شرایط فعلی ناشی از بی عرضگی سازمان محیط زیست است. متهم اول آلودگی هوا آقای سلاجقه است. ایشان اعمال ماده ۲۳۴ شده است و هفته بعد از تعطیلات باید در کمیسیون پاسخ دهد که چرا وضعیت اینگونه است.
عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: امروز یکسال است واردات خودرو را تصویب کردیم، ۱۰ بار در مجلس تصویب شد یکی از این‌ها بپرسد چرا اجازه نمی‌دهند واردات خودرو انجام شود؟ چرا خودرو را ۶ الی ۷ برابر به مردم می‌فروشند؟ چرا اجازه نمی‌دهند مردم خودروی درست و حسابی سوار شوند؟ مشکل کشور این‌هاست مشکل کشور این نیست که یک کسی روسری‌اش عقب یا جلو است.
ثبت‌نام اولیه از داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به صورت الکترونیکی از ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ آغاز می‌شود. بررسی شرایط سنی کاندیداهای احتمالی انتخابات نشان می‌دهد که تعدادی از شخصیت‌های سیاسی دیگر نمی‌توانند کاندیدای این انتخابات شوند.
جزئیاتی از تغییرات کمیسیون قضایی مجلس بر لایحه عفاف و حجاب:

موضوع حجاب یکی از ملاک‌های استخدام در دستگاه‌های دولتی و غیردولتی قرار می‌گیرد

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: عنوان دقیق لایحه عفاف و حجاب، لایحه «حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب» است و در ماده یک آن، خانواده به عنوان کانون اصلی رشد و تعالی انسان و آرامش آن در نظر گرفته شده است و هر اقدامی که باعث سست شدن رکن خانواده شود، از جمله برهنگی، بی‌عفتی، بی‌حجابی و بدپوششی به عنوان جرم تلقی شده است.
با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جامعه صیادی استان هرمزگان مشکلات و ارائه راه کارهای لازم در توسعه فعالیت های شیلاتی این استان بررسی شد.
با اعلام خبر تائید مصوبه اصلاح قانون انتخابات در شورای نگهبان و تبدیل مصوبه به قانون، دیگر می‌توان گفت که انتخابات مجلس قطعا با قانون جدید برگزار خواهد شد.
بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران در نامه ای به رئیس و نمایندگان مجلس و وزیر کشور با انتقاد از دخالت برخی نمایندگان در عزل و نصب‌ها خصوصا آنچه درباره معاون سیاسی وزیر کشور مطرح شد، آمده است: چرا برخی از نمایندگان با دخالت‌های غیرقانونی در اختیارات وزیر کشور، سلامت انتخابات را لکه‌دار می‌کنند.
غضنفرآبادی درباره برخورد احکام صادره برای برخی سلبریتی‌ها یا بازیگران زن نیز گفته است: «هر سلبریتی یا فردی که دارای شهرت است باید شأن خود را حفظ کند. توهین به مقدسات و حجاب برای هیچ کسی قابل تحمل نیست و همانطور که حس می‌کنند تحقیر می‌شوند، دین و اعتقادات مردم را تحقیر نکنند تا تحقیر نشوند».
پیرهادی، نماینده مجلس:

۲۸ میلیونی شدن جمعیت زیر خط فقر

محسن پیرهادی، نایب رئیس کمیسیون تلفیق برنامه هفتم با هشدار به ۲۸ میلیونی شدن جمعیت زیر خط فقر، زنگ خطر حوزه سلامت اجتماعی را به صدا در آورده است، گفت: بی توجهی به رشد آسیب‌های اجتماعی سبب بحرانی شدن حوزه سلامت اجتماعی می‌شود در این میان زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.
دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: به دلیل آنکه تا ۱۶ مرداد ماه و فرصت پیش‌ثبت نام زمان زیادی باقی نمانده باید اطلاع‌رسانی شود تا داوطلبان به صورت الکترونیکی فرآیند ثبت‌نام را انجام دهند.
ماجراها و کشمکش‌های پایداری‌چی‌ها و قالیبافی‌ها تا انتخابات مجلس دوازدهم در اسفندماه و احتمالا بعد از آن هم ادامه خواهد داشت. خصوصا اینکه نمایندگان طیف قالیباف، تحرکات دولتی‌ها در زمینه انتخابات را در راستای «دخالت سازمان‌یافته» قوه مجریه در انتخابات پیش‌رو می‌دانند.