مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

انتخابات مجلس در اسفند امسال از چند نظر متفاوت از گذشته است. شکست فرآیند خالص‌سازی و یکدستی در مجلس کنونی و دولت و نیز وضعیت مشارکت در انتخابات قبلی و 1400 نشان داد که باید تحولی جدی در سیاست رسمی انتخاباتی صورت گیرد.
در صداقت و دلسوزی تهیه‌کنندگان لایحه عفاف و حجاب و نیز نمایندگان محترم مجلس تردیدی نیست و دقیقاً به همین علت، از آن عزیزان انتظار می‌رود از روی دیگر این سکه نیز غافل نباشند و خدای نخواسته به جای مقابله با کشف حجاب، دشمن را در اجرای این طرح خزنده و خسارت‌بار، یاری نکرده باشند!
در روزهای اخیر کلیدواژه همیشگی محمدباقر قالیباف با عنوان«تصمیمات سخت» بهانه‌ جدیدی را برای دروغگویی و تهمت‌زنی به او ازسوی مخالفانش ایجاد کرد تا جایی که آنان این مسأله را به سناریویی امنیتی مبدل کردند.
روابط عمومی مجلس شورای اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای تاکید کرد: در آستانه ورود به پیش ثبت نام‌ها ، تخریب مجلس با انتشار خبرهای دروغ و تحریف واقعیت ها در دستور کار برخی چهره‌ها و جریان‌های سیاسی، قرار گرفته است.
احسان ارکانی عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سکوت یا بی‌دردی مدعیان تریبون‌دار در قبال مشکلات مردم یا بی‌خبری و قطع ارتباط با توده مردم است، گفت: تریبون‌داران حامی دولت به دلایل سیاسی و جناحی و بهره بردن از منافع خاص، جرات و شهامت بیان دردهای مردم و مطالبه گری از دولت و رییس‌جمهور و وزرا را ندارند.
زنگنه در تشریح نشست کمیسیون تلفیق برنامه مطرح کرد؛

تکلیف وزارت جهاد برای شناسنامه‌دار کردن محصولات خام کشاورزی

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: کمیسیون در مصوبه‌ای وزارت جهاد کشاورزی را ملزم کرد تا برای شناسنامه‌دار کردن محصولات خام کشاورزی اقدام کند.
رئیس ستاد انتخابات کشور در وبینار معاونان سیاسی، اجتماعی و امنیتی و رؤسای ستادهای انتخابات استانداری‌های سراسر کشور گفت: قانون جدید انتخابات، فرصت برابر برای نامزدها در استفاده از امکانات عمومی فراهم می‌کند.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشور نیازمند تصمیمات شجاعانه، سخت و تلخ است، گفت: تا زمانی که ثبات اقتصادی برقرار نشود، رشد اقتصادی معنا ندارد. این برنامه باید متمرکز شود تا ثبات اقتصادی را به کشور بیاورد، البته مطمئن باشید که بخش قابل توجه آن برعهده شماست. ما ان‌شالله بسترسازی آن را فراهم و بی‌شک پیشنهادات قانونی شما را پیگیری می‌کنیم.
در پی موافقت دولت با تعطیلی روزهای (چهارشنبه و پنجشنبه) یازدهم و دوازدهم مرداد ماه ۱۴۰۲ با توجه به گرمای بی‌سابقه هوا، ارگان های مختلف در اطلاعیه های جداگانه درباره چگونگی نحوه فعالیت خود در این ایام توضیح دادند
عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: تصمیم دولت برای تعطیلی ۲ روزه مراکز، نهادها و سازمان‌های مختلف به دلیل گرمای بی سابقه هوا، اقدام مثبت دولت در کاهش مصرف برق و کمک به سلامت مردم است.
کمبود دارو و تجهیزات و جا ماندن پزشکان از کنگره‌های علمی به دلیل بلاتکلیفی ارزی؛

بیماران خاص را دریابید/ کف جامعه را ببینید

نماینده مردم در مجلس یازدهم مسئله داروی بیماران خاص را مشکل اساسی دانست و گفت: در این میان تمام مشکلاتی که در حوزه بهداشت و درمان وجود دارد در کنار تأمین داروی بیماران خاص مسئله دیگر است که تحریم‌ها ابعاد دیگری از این ماجرا را رقم می‌زند، این گروه از بیماران بیش از سایر بیماران نیازمند تکنولوژی برای درمان هستند و بیشترین آسیب را می‌بینند، بنابراین مجلس و دولت با قید فوریت و درک واقعیت(یعنی آنچه در کف جامعه وجود دارد بدون انکار وضعیت موجود) به مشکلات دارو و تجهیزات پزشکی بپردازند.
یک هفته دیگر پیش‌ثبت‌نام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی آغاز می‌شود و ترکیب چهره‌های انتخاباتی مجلس روشن می‌شود. اما تا پیش از ۱۶مرداد که زمان شروع پیش‌ثبت‌نام نامزدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی است، خبرهای مختلفی از ورود چهره‌های سیاسی به صحنه انتخابات درعالم سیاست شنیده می‌شود.