مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنرانی رئیس‌جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: دفاع محکم آقای رئیسی از حقوق حقه ملت ایران و محکوم‌کردن تحریم‌های ظالمانه دولت آمریکا صدای اصیل و حقیقی ملت ایران را به گوش جهانیان رساند.
وزیر آموزش و پرورش درباره تغییر کتب درسی سال تحصیلی جدید گفت: محتوای بیش از ۵۰ کتاب درسی تغییر کرده و این تغییر تابع یک فرایند حساب‌شده و علمی است که در قالب بسته‌های آموزشی مکمل می‌شود و به تغییر محتوا می‌رسد.
سعیدی در واکنش به راه اندازی پروژه متانول؛

با پروژه های غیرکارشناسی جان مردم را به خطر نیندازید

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی، گفت: عبور خط انتقال متانول از محدوده شهر چابهار، تا به امروز واکنش گسترده ائمه جمعه، فعالان محیط زیست و مردم را به همراه داشته است، حتما از تمام ظرفیت‌‌های قانونی در این حوزه استفاده می‌شود تا نگرانی‌های مردم سریع رفع شود.
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس، با بیان اینکه مراکز درمانی تامین اجتماعی در کشور به شدت ضعیف یا فاقد نیروی کارآمد هستند، از نحوه ارائه خدمات این سازمان به کارگران و بازنشستگان انتقاد کرد.
یکی از ابزارهای مهمّ قوّتِ کشور همین انتخابات است. مسوولانی که مرتبط هستند از همین حالا -البتّه می‌دانم که دنبال کرده‌اند- راهبرد مشارکت را، راهبرد امنیت انتخابات را، راهبرد سلامت انتخابات را، راهبرد رقابت انتخابات را مشخّص کنند؛ انتخابات خوبِ سالمِ با مشارکت بالایی ان‌شاء‌الله در آخر سال داشته باشیم.
عضو فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی با بین اینکه دولت سیزدهم در عمل نشان داد که تسهیل زیارت حرم سیدالشهدا (ع) در ایام اربعین حسینی موضوعیت جدی دارد، اظهار داشت: صدور گذرنامه فوری ویژه اربعین، افزایش گیت‌های تردد زائران، افزایش ظرفیت پارکینگ های مرز و کنترل نرخ ارز در ایام اربعین را می توان اقدامات تسهیل کننده برای سفر زوار اربعین بود.
عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی:

دهک بندی ها نه مبنای حقوقی دارد و نه مبنای عقلی

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از مردمان ما در خط فقر مطلق هستند، گفت: عشایر نقاط مرزی که مرز داران بی جیره و مواجب نظام هستند، زندگیشان به جهت عدم تامین معیشت و نان به درستی تامین نمی شود، شغل هایشان را از دست داده و حاشیه نشین شهرها شده اند.
محمد مهاجری فعال سیاسی در جلسه حزب ندای ایرانیان، به بررسی و نقد قانون جدید انتخابات مجلس، اختلاف بین جریان قالیباف و دولتی ها، شرایط اصلاح طلبان در انتخابات و ...پرداخت. در قانون جدید انتخابات مجلس جایگاه وزیر کشور در حد کارمند شورای نگهبان تنزل پیدا کرده است شرایط برای پرونده‌سازی کاندیداها بیش ‌از پیش فراهم شده است
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت نفت دولت سیزدهم بر خلاف دولت‌ قبل در تلاش است با از سرگیری روابط با عربستان و مذاکرات مشترک با ریاض و صنعا، اختلافات در پرونده میدان نفتی - گازی آرش را به‌صورتی مسالمت‌آمیز رفع کند.
«احزاب باد» یا فرصت طلبان (Opportunism) بدون توجه به عواقب سیاست ها برای دیگران، اقدامات مصلحتی انجام می دهند که عمدتاً با انگیزه‌ منافع شخصی هدایت می‌شوند. برخی جریان های سیاسی در آستانه انتخابات های مجلس ایران، در همین لباس، برای جذب رای استفاده می کنند.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موج رسانه‌ای که در مورد قطع همکاری با اساتید به راه افتاده، واقعیت ندارد، گفت: سعی دارند این موضوع را و سیاسی و امنیتی جلوه داده می‌شود، اما واقعیت ندارد، بلکه موضوع عدم احراز شرایط برای ادامه همکاری مطرح است.
سعیدی گفت: من به‌ محض شروع کار مجلس موضوع را پیگیری می‌کنم که چرا انتخاب را توقیف کرده‌اند. اگر قرار باشد رسانه‌ها صرفا باب میل امثال بنده کار کنند که با اصول قانون اساسی و اصل نهم و آزادی که انقلاب ما روی آن تاکید دارد در تضاد است. قرار نیست که خوشایند مسئولین صحبت کنیم تا آقایان خوششان بیاید.