مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی دولت را مکلف کردند که تمهیدات لازم برای ایجاد زیرساخت‌های افزایش فروش نفت خام، گاز و میعانات گازی به پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و پتروپالایشگاه‌های داخلی از طریق تنفس خوراک را فراهم و صادرات نفت را به تدریج کاهش دهد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ضمن اینکه لایحه بودجه ۱۴۰۰ را نیازمند تغییراتی جدی دانست، گفت: خیلی از مواردی که دولت در لایحه قید کرده نیاز به اصلاح دارد اگر این اصلاحات اعمال نشود آسیب به کشور وارد خواهد شد.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مصوبه هسته‌ای اتمام حجت مجلس با دولت‌های اروپایی است چرا که نمی‌توانند نقش حمایت از برجام را بازی کرده و از آن طرف برای لغو تحریم اقدامی نکنند.
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تبا بیان اینکه برای تامین داروهای شیمی درمانی و آنفولانزا هم با مشکلات بسیاری روبرو هستیم، اظهار داشت:م تاسفانه امکان واردات در سریع‌ترین زمان ممکن را نداریم. بنابراین نباید با چشم دوختن به واردات، تولید داخل را متوقف کنیم.
واکنش معاونت قوانین مجلس به اظهارات معاون پارلمانی دولت؛

اگر پاستور تعطیل است برای ابلاغ قوانین چاره ای دیگر کنید

در پی اظهارات معاون پارلمانی نهاد ریاست جمهوری که ابلاغ قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها توسط رئیس مجلس تعجیل دانسته و تاکید کرده بود که به دلیل تعطیلی نهاد ریاست جمهوری در روزهای پنجشنبه و جمعه، مهلت قانونی ۵ روزه رئیس جمهور از شنبه آغاز شده است، معاونت قوانین مجلس به این اظهارات پاسخ داد.
چند درصد لوایح ارسالی دولت به معیشت مردم مرتبط است؟

وارونه‌نمایی‌ رئیس جمهور با طعم لایحه / قانون هست؛ چرا اجرا نمی کنید

رئیس جمهور روز گذشته در حالی خطاب به مجلس اعلام کرد که لوایح دولت را در یک اتاق بایگانی و سونامی طرح‌ها را آغاز کرده‌اید که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان این دولت حتی نظارت کافی بر قوانین موجود را ندارد و موجب شده تا مشکلات متعددی در حوزه معیشت و اقتصاد مردم بوجود بیاید.
حجت الاسلام سلیمی نماینده مردم شریف محلات در مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ارتباط مستقیم با کاهش نرخ بیکاری و رشد بهره‌وری و رشد اقتصادی در کشور دارد.
در پی اشتباه فاحش خبرگزاری دولتی ایرنا درباره فرایند ابلاغ قوانین که با اتهام زنی به مجلس شورای اسلامی و فضاسازی علیه نمایندگان مردم همراه بود، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی فرایند قانونی ابلاغ قوانین را تشریح و به ایرنا توصیه کرد که با وجود داشتن بودجه چند میلیاردی از مشاوران حقوقی استفاده کند تا دچار چنین مسائلی نشود.
ربیعی در واکنش به ضرب العجل مجلس برای اجرای قانون مقابله با تحریم ها:

رییس جمهور تا آخر وقت اداری چهارشنبه فرصت ابلاغ داشت

سخنگوی دولت گفت: در حاشیه جلسه دولت، بحث ابلاغ فوری مصوبه اخیر مجلس درباره قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها مطرح شد که متاسفانه رییس مجلس در این خصوص عجله کرده است.
عضو هیات رئیسه مجلس در یادداشتی به اظهارات رئیس جمهور مبنی بر اینکه «کسی نمی‌تواند برای دولت خط‌مشی تعیین کند» واکنش نشان داد و به مستندات قانونی و وظایف و تکالیف دولت به ویژه تبعیت از قوانین اشاره کرد.
دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل در دیدار سفیر روسیه گفت: قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها فرصت نهایی برای بازگشت طرف‌های برجامی به تعهدات را تعیین کرده که رو به پایان است.