مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

نماینده مردم اهر و هریس با بیان اینکه حوزه انتخابیه‌اش از امکانات اینترنتی بهره ناچیزی برده است، گفت: برنامه «شاد» برای دانش آموزان به برنامه غم و غصه تبدیل شده است.
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ مطرح کرد:

جزئیات نامه رئیس جمهور به مجلس برای اصلاح لایحه بودجه + متن نامه

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ مجلس گفت: رئیس جمهور، امروز طی نامه‌ای به دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص اصلاح لایحه بودجه ۱۴۰۰ اعلام کرد، تراز منابع و مصارف لایحه بودجه اصلاح شده است.
معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: توصیه رئیس جمهور این است که دولت با حضور فعال در کمیسیون‌های تخصصی، تلفیق و صحن مجلس بتواند نظرات دولت و مجلس را درباره بودجه به هم نزدیک کند.
نمایندگان مجلس در ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون امور داخلی‌کشور و شوراها با پیشنهاد میر تاج الدینی مبنی بر اضافه کردن شرایطی برای مدیر و مدبر بودن داوطلبان ریاست جمهوری مخالفت کردند.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با عنوان اینکه قانون جدید انتخابات دارای تنگناهایی است که موجب حذف بسیاری از چهره‌ها و نیروهای شاخص سیاسی می‌شود، گفت: در کجای جهان مرسوم است که در کشوری قانونی تصویب شود و خود این قانون توانمندی‌ها و ظرفیت‌های آن کشور را کاهش دهد و از بین برود و باعث عدم استفاده از نیروهای توامند شود.
محمدرضا مبلغی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: آگاهی بخشی از موضوعات بسیار مهم در جامعه است زیرا انسان از همین طریق شیوه عمل خود را برمی‌گزیند، برهمین اساس نقش رسانه ملی بسیار زیاد است و به شدت می‌تواند بر تصمیم‌گیری‌ها موثر واقع شود.
قالیباف در صحن علنی مجلس:

در سایه خصوصی‌سازی فساد نباید کرد

رئیس مجلس گفت: نباید در سایه خصوصی‌سازی کار‌های خلاف مقررات و قوانین صورت گیرد و اینجاست که مجلس به این موضوعات حساسیت نشان می‌دهد.
نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (سه شنبه) پاسخ‌های فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد به سوال احمد نادری نماینده تهران در باره واگذاری هفت تپه را قانع کننده تشخیص نداده و به وی کارت زرد نشان دادند.
رییس مجلس شورای اسلامی در آغاز نشست جلسه علنی امروز با تسلیت سالروز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: فرهنگ فداکاری و مقاومت با حضور سردارانی چون سلیمانی امتداد پیدا می‌کند و پیروزی‌های تصور ناپذیر محور مقاومت در سراسر جغرافیایی منطقه وابسته به همین روحیه و فرهنگ است.
رئیس جمهوری بی اثر کردن تحریم‌ها و شکستن آن، لایحه بودجه ۱۴۰۰ و واکسن کرونا را سه محور گفت وگو سران سه قوه نام برد و تاکید کرد که در هر سه مورد اتفاق نظر داشتیم و نسبت به شیوه ها هم نظراتمان نزدیک به یکدیگر است.
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس از تصمیم‌گیری نهایی درباره تایید و یا رد کلیات بودجه در نشست فردا خبر داد و گفت: هیچ رای‌گیری امروز صورت نگرفت.
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس گفت: در صورت تصویب طرح ممنوعیت خروج مسئولان نظام از کشور مدیران دو تابعیتی به مدت ۲ سال ممنوع الخروج می‌شوند.